سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: روابط ما با ایران و ترکیه بسیار عالی است و ما قدردان کشورهایی هستیم که در جریان بحران اخیر در کنارمان ایستادند.

وزارت خارجه قطر: روابط عالی با ایران داریم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفتگو با وبگاه المیدان، به طور تلویحی به تلاش‌های برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای تغییر در روند روابط دوحه و تهران پاسخ منفی داد.

«لولوه الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفتگو با وبگاه المیدان (وابسته به شبکه الجزیره) درباره روابط دوحه با کشورهای عربی همسایه، ایران و ترکیه اظهار نظر کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مطالبات مطرح شده از سوی اماراتی ها در زمینه بازنگری قطر در روابطش با ایران، گفت: ما قدردان کشورهایی هستیم که در جریان بحران روابط میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، در کنارمان ایستادند.

الخاطر در ادامه افزود: قطر درباره این مسائل با اماراتی ها گفتگویی نداشته و ما این چنین مسائل را با عربستان سعودی که نمایندگی همه کشورهای عربی (عضو شورای همکاری) را برعهده دارد، مورد بحث قرار داده ایم. البته در این گفتگوها هم هرگز درباره مسائل سیاست خارجی هیچ کشوری بحث نشد، بلکه بر این اصل عدم دخالت در مسائل داخلی دیگر کشورها تاکید شد.

وی در ادامه تاکید کرد: درباره روابط قطر با ایران یا ترکیه باید بگویم که طبیعتا روابط بسیار عالی و خوبی با آنها داریم و ما قدردان کشورهایی هستیم که در جریان بحران اخیر در کنارمان ایستادند، محاصره قطر در آن ایام برای همه واضح و آشکار بود و لازم نیست چیز دیگری در این باره بگویم.

الخاطر تاکید کرد: درباره ایران هم این مساله را باید متذکر شوم که امارات بیشترین سهم روابط تجاری با این کشور در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارد، این مساله شرایط و پیش زمینه خوبی برای رسیدن به توافق ایجاد می کند.

پیش از این، انور قرقاش مقام اماراتی در سخنانی از قطر خواسته بود در روابط با ایران و ترکیه بازنگری کرده و گامهایی جدی در زمینه اعتمادسازی در روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بردارد.

 
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید