موافقتنامه همکاری میان ایران و روسیه در حوزه امنیت اطلاعات، امروز به امضای محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه دو کشور رسید.

امضای موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات میان ایران و روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، امضای این موافقتنامه نقطه عطف مهمی در حوزه همکاری دو کشور در امنیت سایبری محسوب خواهد شد.

از مزایای این موافقتنامه هماهنگی و همکاری طرفین در مجامع منطقه ای و بین المللی برای تضمین امنیت ملی و بین المللی اطلاعات است.

در گروه امنیت اطلاعات سازمان ملل، ایران و روسیه مواضع مشترک و همکاری نزدیکی دارند.

این موافقتنامه عطف به معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین دولت های طرفین به تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۰۱ در راستای تقویت و گسترش همکاریهای منطقه ای و بین المللی است.


حوزه های خاص همکاری دو کشور وفق این موافقتنامه شامل تقویت امنیت اطلاعات، مبارزه با جرائم ارتکاب یافته با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمک های فنی و فناوری، همکاری بین المللی شامل شناسائی، هماهنگی و انجام همکاری لازم در مجامع منطقه ای و بین المللی برای تضمین امنیت ملی و بین‌المللی است.

مفاد این موافقتنامه حوزه های مقابله با تهدیدات و تبادل اطلاعات و همکاری در حوزه اجرای قانون با هدف پیگیری، کشف، مبارزه، تحقیق و پیگرد قضائی جرائم با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اهداف تروریستی، واکنش به حوادث رایانه ای را شامل می  شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید