مشکل اساسی این جا است که این رمال‌ها امروز از سطح طلاق، مشکلات عشقی و تغییر نتیجه فوتبال به سطح اول سیاست‌گذاری کشور رسیده‌اند و نامشان در پرونده‌های فساد مالی به چشم می‌خورد.

از عباس غفاری تا عبدالقادر هندی؛ رد پای جن‌گیرها در سیاست ایران

سلام نو – سرویس سیاسی: روزی روزگاری و در سال‌ها نه چندان دور، اگر از جن و جن‌گیری و رمالی در سیاست ایران سخن می‌گفتید متهم به تهمت زدن به جریان‌های مختلف سیاسی می‌شدید، اما حالا بعد از یک دهه به نظر می‌رسد جن‌ها و مهم‌تر از آن جن‌گیرها نقشی مهم و موثر در سیاست ایران دارند.

احمد توکلی در یادداشتی که به همراه حسین رجایی در سایت خبری الف منتشر کرده به جز مسئله بدهکار بانکی مشهور که غسال برخی روحانیون است به مسئله تأثیر اجنه در سیاست در ایران هم اشاره کرده است. در یادداشت مشترک رئیس هیئت‌مدیره و معاون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت آمده است:

بررسی برخی پرونده‌هایی که در دیده‌بان شفافیت و عدالت در جریان است نشان دهنده نقشی است که متأسفانه جن گیرها و کهانت ورزان (کاهنان) فاسد در سال‌های اخیر در اتخاذ تصمیمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی از مسئولان و سرشناسان داشته‌اند.

اگر این حرف احمد توکلی مانند حرفش درباره غسال بودن بدهکار بانکی تکذیب نشود، باید گفت که این حرف یکی از جدی‌ترین اظهارنظرها درباره نقش رمال‌ها در سیاست ایران است.

عباس غفاری و عبدالقادر هندی؛ جن‌گیرهای جریان انحرافی

بی‌تردید مشهورترین جن‌گیر دنیای سیاست برای ما عباس غفاری است. مردی راز آلود که به برخی اعضای ارشد دولت احمدی‌نژاد نزدیک بود و در اردیبهشت ۱۳۹۰ بازداشت شد.

۱۸ اردیبهشت همان سال روزنامه کیهان به جزئیات دستگیری غفاری اشاره کرد و از اعتراف او به ارتباط داشتن با برخی از اعضای دولت که کیهان آنان را جریان انحرافی می‌خواند، پرده برداشت و نوشت که یکی از اعضای برجسته این جریان در برخی از مناسبات سیاسی از توان شیطانی و غیرشرعی این افراد استفاده کرده است.

چند روز بعد جوان آنلاین غفاری را به یکی از چهره‌های ارشد دولت احمدی‌نژاد وصل کرد و نوشت: گفته می‌شود فرد مزبور با توجه به تصرف شیطانی که داشته بسیاری از پروژه‌های اقتصادی جریان انحرافی و مواردی را که مستقیماً با لیدر این جریان و نزدیکانش مربوط بوده که نیاز به دستورات لازم داشته با قدرت وی منجر به پاراف می‌شده و نامبرده از این پروژه‌های کلان درصدهای نجومی دریافت می‌کرده است. گفتنی است رمال مذکور در دفتر لیدر جریان انحرافی دارای جایگاه و اتاقی خاص بوده که هیچ کس جز این دو و یکی – دو چهره مطمئن در این جریان حق ورود به آن را نداشتند‎.‎‏

عباس غفاری در نهایت در فروردین ماه ۹۳ از زندان آزاد شد. در این مدت روایت عجیب و غریب از او و نفوذش بر حلقه‌ای خاص از دولت منتشر می‌شد، اما این روایات هیچ گاه تأیید نشدند.

در موردی دیگر نام یک مرتاض هندی به عنوان یکی از چهره‌های مؤثر جریان انحرافی مطرح شد. سال ۹۶ عباس عبدی از مرتاضی هندی سخن گفت که ظاهراً با برخی از اعضای دولت احمدی‌نژاد نیز دیدار داشته است. او با اشاره به این مسئله نوشت: یکی از آشنایان قدیمی حدود دو سال پیش برای مطالعه مسلک‌های صوفی و دراویش به جنوب هند شهر نیسور در ایالت بنگلور رفته بود که از این نظر خیلی مهم و مشهور است. در آنجا یکی از صوفی‌های شناخته‌شده به نام عبدالقادر را ملاقات می‌کند و او پایان حکومت ایران را پیشگویی می‌کند. وی آموزگار مستقیم نظریه‌پرداز دولت سابق است و قطعاً این پیشگویی را به اطلاع وی هم رسانده است. ظاهراً چنین برداشتی شده که اگر پرچم اپوزیسیونی به زمین افتاده! را بردارند جانشین بلافصل آن خواهند بود! البته از موعد مذکور ظاهراً گذشته است و احتمالاً بداء حاصل شده! ولی واقعیت تصمیمات و سیاست‌های این جریان از گذشته دور بر همین مبنا و سیاق بوده و هست.

اما عبدی اولین کسی نبود که نام عبدالقادر را آورد. وقتی مشایی برخلاف توصیه رهبری به عنوان معاون اول احمدی‌نژاد و بعد با دستور صریح رهبری برکنار شد، سایت جهان نیوز خبری خاص را منتشر کرد که مخاطبی مشخص داشت.

بر اساس ادعای جهان نیوز «یکی از مقامات ارشد کشور» به ارتباط با مرتاض ۴۰۰ ساله هندی متهم شده و طی سفرهای متعدد به هند، برای «پیش‌بینی تحولات جهان و بعضاً ایران» با مرتاض یادشده دیدار کرده بود. هرچند در این گزارش نامی از مشایی برده نشده بود، اما همه می‌دانستند وقتی پای سحر و جادو در میان باشد، مخاطب آن اسفندیار رحیم مشایی، یار نزدیک احمدی‌نژاد است.

مشایی یک سال بعد چنین اخباری را تکذیب کرد و گفت: من که ملاقاتی با مرتاض ۴۰۰ ساله نداشتم و فکر می‌کنم اصلاً مرتاض ۴۰۰ ساله یک قصه است و یک دروغ است‎. ‎اصلاً مرتاض ۴۰۰ساله کیست؟

هر چه که می‌گذشت مواضع اصول‌گرایان علیه دولت احمدی‌نژاد تندتر می‌شد. پس از خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی‌نژاد اندک حرمت او نیز از بین رفت و حلقه اصلی دور او صراحتاً به سحر و جادو متهم شدند. مرتضی نبوی از اصول‌گرایان کهنه‌کار در اردیبهشت سال ۹۰ گفت که  استفاده جریان انحرافی از سحر و جادو و بهره‌گیری از ماورای طبیعت نمی‌تواند دور از ذهن باشد و تأکید کرد که بعضی از اعضای این جریان به چنین ارتباطاتی اشاره کرده‌اند.

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس وقت قوه قضاییه، نیز در واکنشی به حواشی این چنینی دولت صراحتاً به بحث ارتباط با اجنه اشاره کرد و گفت: این جریان انحرافی در حالی که جن‏گیری و رمالی را روشنفکری جا می‌زنند در کم‌رنگ کردن نقش عالمان دینی و متخصصان علوم حقه تلاش می‌کنند.

سید صادق؛ جن‌گیر ضد اسرائیلی!

اما عباس غفاری و عبدالقادر تنها چهره‌های ماوراء طبیعی سیاست ایران نیستند. سال ۹۰ وال استریت ژورنال گزارشی از یک جن‌گیر اصفهانی با نام مستعار سید صادق منتشر کرد. این جن‌گیر که در روستایی در اطراف اصفهان ساکن بود مدعی شده بوده که فقط وقتی با جن‌ها ارتباط می گیرد که پای مسائل امنیت ملی و حفظ نظام در میان باشد.

او مدعی می‌شود که جدال‌های سختی با جن‌ها اسرائیلی داشته و حتی یکی از آن‌ها را احضار کرده است. او همچنین مدعی شد که مقامات برای گره‌گشایی از او کمک می‌گیرند. سید صادق همچنین ادعا کرد که دو بار محمود احمدی نژاد را حضوری دیده است و بعد از آن از طریق اعضای دولت با او در ارتباط بوده است.

از فوتبال تا سیاست؛ جن و جن‌گیرها

هر چند رمالی و اعمالی از جنس آن بسیار خرافی و بیهوده است، اما از این دست اعمال هنوز در بسیاری از نقاط دنیا رواج دارد. در همین ایران سال‌ها است که شاهد حضور دعانویس‌ها و رمال‌ها در عرصه‌های مختلف هستیم. تا وقتی که ۹۰ پخش می‌شد تصاویری از ورد خوانی برخی بازیکنان، حضور دعا خوان کنار زمین یا ریختن ادرار در اطراف دروازه منتشر می‌شد.

مشکل اساسی این جا است که این رمال‌ها امروز از سطح طلاق، مشکلات عشقی و تغییر نتیجه فوتبال به سطح اول سیاست‌گذاری کشور رسیده‌اند و نامشان در پرونده‌های فساد مالی به چشم می‌خورد. حالا باید دید انتشار یادداشت احمد توکلی چه واکنش‌هایی را در پی دارد، آیا گزارش‌های دقیق‌تری از این چهره‌های مرموز سیاست ایران منتشر می‌شود یا رمال‌ها در سایه فراموشی به کار خود ادامه می‌دهند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید