معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در شبانه روز گذشته در این استان را اعلام کرد.

سه رقمی شدن بیماران کرونایی در گیلان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر،آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش دوباره بیماران کرونایی بستری در استان گیلان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۰۱ بیمار جدید شناسایی و بستری شدند.

وی با تأکید بر اینکه عادی انگاری در زمینه بیماری کرونا می‌تواند دوباره گیلان را به روزهای سخت بازگرداند، گفت: در حال حاضر ۴۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بد ۱۰۸ بیمار و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، تأکید کرد: عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی به ویژه عادی انگاری می‌تواند زمینه افزایش انتقال ویروس کرونا را فراهم کند.

وی برگزاری دورهمی های دوستانه و خانوادگی را از دیگر عوامل انتقال و شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: شهروندان باید از حضور در دورهمی های جدا خودداری کنند.

حیدرزاده همچنین به سرمای هوا و احتمال افزایش بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا اشاره و اظهار کرد: به دلیل شباهت علائم این بیماری‌ها شهروندان باید در صورت مشاهده علائم با سامانه ۴۰۳۰ تماس و یا به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید