نمایندگان مجلس سنای آمریکا به گزینه وزیر دفاع جو بایدن رئیس‌جمهور جدید این کشور رای اعتماد دادند.

 تأیید صلاحیت وزیر دفاع پیشنهادی بایدن در سنا

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز جمعه با اکثریت قاطع آرا صلاحیت ژنرال بازنشسته «لوید آستین» وزیر دفاع پیشنهادی جو بایدن را تأیید کردند تا وی رسماً به عنوان اولین وزیر دفاع سیاه‌پوست تاریخ آمریکا معرفی شود.

در رأی‌گیری سنا برای تأیید صلاحیت لوید آستین، ۹۳ نفر از سناتورها به تأیید صلاحیت وی رأی مثبت دادند و تنها دو نفر صلاحیت وی را رد کردند.

آستین در سال ۲۰۱۶ میلادی از ارتش آمریکا بازنشسته شده است. ریاست ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) آخرین سمت وی پیش از بازنشستگی بوده است.
این ژنرال بازنشسته آمریکا  سابقه فعالیت عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق و معاون ستاد کل ارتش آمریکا را نیز در کارنامه دارد.

لوید آستین که به دلیل اینکه کمتر از ۷ سال از زمان بازنشستگی‌اش می گذرد با مانع قانونی برای معرفی شدن به عنوان وزیر دفاع آمریکا مواجه بود، اما در رأی‌گیری روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا این مانع قانونی برای وی برداشته شد.

البته نمایندگان کنگره پیش از این در سال ۲۰۱۷  برای جیمز ماتیس وزیر دفاع معرفی شده از سوی دونالد ترامپ که وی نیز کمتر از ۷ سال از زمان بازنشستگی‌اش می‌گذشت، چنین استثنائی را قائل شده بودند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید