حضور علی کریمی با استقبال اهالی فوتبال مواجه شده، اما آیا این استقبال باعث می‌شود تا کسانی که مخالف حضور او در رأس فدراسیون هستند عقب نشینی کنند؟

تمام حامیان علی کریمی؛ از علی پروین تا وریا غفوری و مظفری‌زاده

سلام نو – سرویس ورزشی: کمی بیش از یک ماه به انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ ۱۰ اسفند باقی مانده است و علی کریمی امیدوار است بتواند در هفته‌های پیش رو چهره‌های بیشتری را به حمایت از خود راضی کند. البته کریمی تا همینجا هم لیست خوبی از حامیان فوتبالی را دارد که نشان از اقبال فوتبالی‌ها از نامزدی او برای ریاست فدراسیون فوتبال است. البته کمتر از این هم از کریمی انتظار نمی‌رفت. او با وجود پرسپولیسی بودن بین استقالی‌ها نیز محبوب و محترم بود و انتظار می‌رفت که با نامزد شدنش در انتخاب موج بزرگی در حمایت از او شکل بگیرد.  

یکی از مهم‌ترین چهره‌هایی که به سرعت از کریمی حمایت کرد علی پروین بود. این پیش‌کسوت پرسپولیس با اشاره به ثبت‌نام علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال به ایسنا گفت: همه ما فوتبالی‌ها از حضور علی‌ کریمی حمایت می‌کنیم، به شرطی که رئیس فدراسیون را انتخاب نکرده باشند. ما امیدواریم یک فرد فوتبالی رئیس فدراسیون شود.

شانس کریمی وقتی بیشتر شد که او مهدی مهدوی‌کیا را عنوان نایب رئیس اول خود معرفی کرد. مهدوی‌کیا یکی از کم‌حاشیه‌ترین، محبوب‌ترین و موجه‌ترین چهره‌های فوتبال ایران است که فارغ از رنگ پیراهنش، مورد احترام عموم هوداران فوتبال است.

از علی پروین تا علیرضا جهانبخش؛ حمایت فوتبالی‌ها از کریمی

او در دفاع از علی کریمی و نقدهایی که به عدم سابقه مدیریتش می‌شود گفت: یک زمانی آقای آتابای رئیس فدراسیون فوتبال شد و با توجه به اینکه کار مدیریت کم کرده بود، آقای دیدبان را کنار خود آورد و آقای دیدبان هم بیژن معتمدی را آورد او هم حشمت مهاجرانی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد و آن موفقیت‌ها به دست آمد. می‌خواهم بگویم اگر علی کریمی انتخاب شود که ان‌شاالله اینطور است، می‌تواند موفق باشد. ما همه به دنبال این هستیم که جنس فوتبال در سر کار باشد. اگر جنس فوتبال بیاید، افراد کار بلد را کنار خود می‌آورد.

اما پروین تنها پیش‌کسوت حامی علی کریمی نبود. امیر حاجی رضایی، مربی و کارشناس شناخته شده فوتبال ایران هم با وجود این که موانع سر راه کریمی را بسیار زیاد ارزیابی کرد، این حضور را مثبت دانست و گفت: حضور کریمی در انتخابات را نماد اعتراض جامعه فوتبال می‌دانم. حضور کریمی در انتخابات به این مفهوم است که جامعه فوتبال یک نماینده از طرف خودش دارد، اما موانع بسیار زیادی در راه کریمی وجود خواهد داشت. کریمی در انتخابات صدای مظلومیت فوتبال خواهد بود.

امیر حاجی رضایی با اشاره به سیطره غیر فوتبالی‌ها بر فدراسیون فوتبال این سؤال را پرسید که وقتی پست‌های مختلف فدراسیون فوتبال در اختیار غیر فوتبالی‌ها است، اهالی فوتبال چطور باید ۱۰ سال سابقه مدیریت پیدا می‌کردند و چطور از عدم سابقه مدیریت کریمی انتقاد می‌شود؟

در این میان چهره‌های شناخته شده استقلالی نیز به حمایت از علی کریمی پرداختند. وریا غفوری، کاپیتان محبوب استقلالی‌ها، در کامنتی که زیر پست اعلام نامزدی کریمی گذاشت نوشت: چه خبر خوبی،یکی از جنس فوتبال از جنس خودمون امیدوارم بهترین اتفاق براتون رقم بخوره و انشالله قربانی افراد پشت پرده نشوی.

مجتبی جباری دیگر چهره شناخته شده استقلال بود که از ریاست علی کریمی بر فدراسیون فوتبال حمایت کرد. او به ایسنا گفت: علی کریمی متفاوت‌تر از دیگران است. امیدوارم با استفاده از مشاوره‌هایی که می‌گیرند و نفراتی که در کنارشان قرار خواهند داد بتوانند کم تجربگی شان در این عرصه را جبران کنند. به شخصه دوست دارم یک فرد فوتبالی انتخاب شود به شرطی که چیدمان نفرات درست باشد و از نظرات افراد با تجربه استفاده شود. امیدوارم علی کریمی رأی بیاورد و این شانس را داشته باشد که وارد فدراسیون شود.

مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی نیز از جمله کسانی است که حامی حضور کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال است. هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با سلام نو می‌گوید بعید است کریمی عملکردی بدتر از رؤسای پیشین فدراسیون فوتبال داشته باشد.

هاشمی‌طبا درباره شانس کریمی برای پیروزی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: موردی نمی‌توان صحبت کرد. به هر حال هر کسی که شرایط مذکور در اساسنامه را دارد می‌تواند در انتخابات شرکت کند و قضاوت چهره شایسته بر عهده رأی دهندگان است و باید دید مجموعه چهره‌هایی که حق رأی دارند تا روز انتخابات چه تصمیمی می‌گیرند.

محمد رویانیان، مدیر عامل سابق پرسپولیس که در دوران مدیریتش با کریمی چالش‌هایی نیز داشت یکی دیگر از حامیان این روزهای جادوگر است. او با اشاره به تیم کریمی برای اداره فدراسیون فوتبال می‌گوید: من به شخصه از حضور کریمی و مهدوی‌کیا استقبال می‌کنم و حتی سعید دقیقی که نایب رئیس دوم شده است تیم جذابی هستند.

او با استقبال از حضور کریمی و مهدوی‌کیا این سؤال را مطرح می‌کند که مدیران قبلی چه عملکرد خاصی در فوتبال داشتند؟ او البته هشداری هم به کریمی و مهدوی‌کیا می‌دهد و می‌گوید: کریمی و مهدوی‌کیا محبوبیت زیادی در فوتبال دارند و ورودشان به فدراسیون اگر با موفقیت همراه نباشد به نوعی باعث تخریب خود آن‌ها هم خواهد شد.

علیرضا جهانبخش، ملی پوش فوتبال ایران نیز از دیگر حامیان علی کریمی است و می‌گوید: حضور علی کریمی و دیگر فوتبالی‌ها می‌تواند بسیار به فوتبال کمک کند و من از این اتفاق حمایت می‌کنم. علی کریمی می‌تواند به بهتر شدن اوضاع فوتبال کمک کند چرا که امثال او در زمین حضور داشته‌اند و مشکلات را بهتر می‌دانند.

کریمی به حمایت بیشتر و مقابله با لابی‌ها نیاز دارد

حضور علی کریمی با استقبال اهالی فوتبال مواجه شده است، اما آیا این استقبال باعث می‌شود تا کسانی که مخالف حضور او در رأس فدراسیون هستند، عقب نشینی کنند؟ پاسخ این سؤال، حداقل در حال حاضر، منفی است. علی کریمی به حمایت‌های گسترده‌تر جامعه فوتبال و مقابله با لابی‌های رقیب نیاز دارد.

تیم کریمی - مهدوی‌کیا در ابتدا باید دنبال جلب نظر چهره‌های فوتبالی مهمی چون علی دایی، کریم باقری، یحیی گل‌محمدی و محمود فکری باشد. چهره‌های مهمی که یا خود در اندازه ریاست فدراسیون هستند یا به نیمکت تیم‌های بزرگ کشور تکیه زده‌اند. حمایت این چهره‌ها، فضای عمومی فوتبال کشور را به شکل محسوسی به نفع تیم کریمی - مهدوی‌کیا تغییر می‌دهد. در حاشیه جلب این حمایت‌ها کریمی بلوغ مدیریتی خود را نیز به رخ می‌کشد و نشان می‌دهد، در قامت مدیر توان جذب رقیب و رفیق قدیمی خود، علی دایی را هم دارد.

سطح دیگر حامیان کریمی اما بین جامعه داوری و جامعه مدیران فوتبالی است. تاکنون سعید مظفری‌زاده، به عنوان یک داور شناخته شده از کریمی حمایت کرده است، اما او نیاز به حمایت‌های علنی بیشتری در بین داوران دارد. در گام مهم بعدی، کریمی باید چهره‌های موجه مدیریت فوتبال مثل محمد دادکان و محسن صفایی فراهانی را راضی به حمایت از خود کند. این حمایت نشان می‌دهد این مدیران خوش سابقه برنامه کریمی را تأیید می‌کنند.

اگر کریمی بتواند این زنجیره حمایت را تکمیل کند، لابی‌های رقیبش تا حد زیادی بی‌اثر می‌شود و او با خیال جمع‌تری می‌تواند به دنبال کسب رأی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید