دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آویم سلا همدست و رابط جاناتان پولارد جاسوس رژیم صهیونیستی را بخشید.

ترامپ جاسوس رژیم صهیونیستی را عفو کرد

به گزارش ایرنا،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در راستای رشته بخشش هایی در ساعت های پایانی زمامداری خود، آویم سلا همدست و رابط جاناتان پولارد جاسوس رژیم صهیونیستی را عفو کرد.

پولارد تحلیلگر پیشین نیروی دریایی ایالات متحده هنگام کار در دهه ۱۹۸۰ در پنتاگون، اسرار نظامی را در اختیار سلا افسر بازنشسته نیروی هوایی اسرائیل قرار می داد.

سلا پس از بازداشت پولارد در سال ۱۹۸۵ از آمریکا گریخت، اما اسرائیل به رغم محکوم شدن او در محاکمه غیابی به سه مورد اتهام جاسوسی، از بازگرداندن او به آمریکا برای گذراندن دوره محکومیتش خودداری کرد. پرونده پولارد به شدت روابط ایالات متحده با اسرائیل را تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، سفیر اسرائیل در واشنگتن، سفیر آمریکا در اسرائیل و ماریام ادلسون بیوه شلدون ادلسون حامی مالی عمده حزب جمهوری خواه و حامی ترامپ که چند روز پیش جان سپرد، از درخواست بخشیده شدن سلا حمایت کرده اند.

این بیانیه می افزاید: اسرائیل با پوزش خواهی کامل و بدون قید وشرط، خواستار بخشش او به منظور بسته شدن این پرونده به عنوان بخش تاسف بار روابطش با ایالات متحده شده است.

پولارد که پس از گذارندن  ۳۰ سال زندان در آمریکا به اتهام جاسوسی برای اسرائیل، در سال ۲۱۰۵ آزاد شد و در ماه گذشته (دسامبر ۲۰۲۰) به اسرائیل مهاجرت کرد که مورد استقبال شخصی نتانیاهو قرار گرفت،  در بیانیه ای با استقبال از بخشیده شدن سلا گفت که این اقدام پس از ۳۵ سال به زخم خونین این حادثه، التیام می بخشد.

ترامپ در ساعت های پایانی حضورش در کاخ سفید،  دستور عفو  ۷۳ نفر ازجمله استیو بنن مشاور ارشد و استراتژیست پیشین خود را صادر کرد،  اما از عفو خود، اعضای خانواده اش یا رودی جولیانی وکیلش خودداری کرد.

 بنن مشاور ارشد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ که سال گذشته به دلیل اختلاس از حامیان خود رئیس جمهوری در تلاش برای جمع آوری پول برای ساخت دیوار مرزی مکزیک - آمریکا محکوم شد، مدیر اجرایی و موسس سابق تارنمای راستگرای بریت بارت نیوز و طراح شعار عوامانه و راستگرایانه «اول آمریکا» بود که نقش مهمی در بسیاری از سیاست های ضدمهاجرتی ترامپ در روزهای نخست ریاست جمهوری اش و ساخت دیوار مرزی به عنوان اجرای وعده او داشت، اما در اوت ۲۰۱۷ اخراج شد.

ترامپ به عنوان بخشی از بیش از ۱۴۰ دستور بخشایش،  الیوت برویدی حامی مالی ستادهای کارزار انتخاباتی اش را که سال گذشته به نقض قوانین لابی گری خارجی متهم شده بود و همچنین کوام کیلپاتریک شهردار سابق دیترویت را که دوره مجازات حبس ۲۸ ساله اش را به اتهام فساد می گذراند، بخشید.

ترامپ هفته گذشته به اتهام تحریک هوادارانش  به حمله به کنگره آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا که بیشتر اعضای آن را دموکرات ها تشکیل می دهند استیضاح شد. سنا می تواند در صورت محکوم شدن او، مانع شرکت او در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا (۲۰۲۴) شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید