عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی گفت: در شش ماه امسال شرایط خیلی سخت بود و دولت ترامپ برای سرنگونی نظام سیاسی کشور آمده بود.

همتی: پایان عمر ترامپ به معنی پیروزی جمهوری اسلامی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، عبدالناصر همتی با حضور در برنامه تلویزیونی در مورد اقتدار در جنگ اقتصادی گفت: ما اقتدار خود را از ملت می‌گیریم و  باید قدرت و توانایی خود را در همه ابعاد عرصه بین المللی مانند نظامی و مذاکره را داشته باشیم. باید توجه داشت که تحریم‌های علیه ایران بی‌سابقه است بطوریکه همه جهان را بسیج کردند. اما در 2 و نیم سال گذشته محکم ایستادیم و حالا شرایط به سمت مثبت می‌رود و دیگر تحریم ها اثر ندارد.

وی ادامه داد: واقعا ترامپ برای سرنگونی نظام سیاسی کشور آمده بود و حتی اگر صحبت از مذاکره می‌شد نحوه برخورد و تعامل آنها برای فروپاشی و تغییر نظام سیاسی بود. امروز روز شکست فشار حداکثری و پایان عمر ترامپ به معنی پیروزی جمهوری اسلامی است.

 رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: آنها تمام تلاش خود را کردند تا با حداکثر تورم و رشد منفی اقتصادی ما به سمت ابرتورم برود که خوشبختانه در این زمینه موفق نبودند. اراده کشور نشان داد که در این دو و نیم سال گذشته تاثیر همه فشار برعکس شد. آنها در این مدت درآمد ارزی نفتی ما را کاهش دادند بطوریکه درآمد ما در دو سال زیر 20 میلیارد دلار شد. باید توجه داشت میانگین درآمد نفتی سالانه ما 40 میلیارد دلار بود که البته این 20 میلیارد دلار را هم نتوانستیم وصول کنیم.

همتی خاطرنشان کرد: در شش ماه امسال شرایط خیلی سخت بود و شوک ارزی نیز بخاطر همین موضوع بود. وصولی ما کمتر بود اما سیاست ما عدم ارزپاشی شد تا قدرت تامین نیازهای اساسی را داشته باشیم.

رییس کل بانک مرکزی در مورد مذاکره با مقامات کره جنوبی برای آزادسازی پول های بلوکه شده گفت:  در این دو سال اخیر که مذاکره داشتیم متاسفانه اراده سیاسی برای حل موضوع دیده نشد اما این بار قول دادند که دست پر برگردند. بیشتر 7 میلیارد دلار ما در کره جنوبی از محل صادرات میعانات گازی بود و پیشنهاداتی مانند واردات آمبولانس در قبال آن را دادند درحالیکه ما خودمان تولیدکننده آن هستیم

ادامه دارد....

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید