وزیر امور خارجه انگلیس گفت: توافق هسته ای از اولین محورهای مورد بحث میان تروئیکای اروپایی با دولت جدید آمریکا خواهد بود.

برجام از اولین محورهای گفتگوی تروئیکای اروپا با دولت بایدن است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز سه شنبه اعلام کرد که توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به «برجام» از اولین محورهای گفتگوی لندن و اروپایی‌ها با کابینه جدید آمریکا خواهد بود.

وزیر خارجه انگلیس که کشورش در اجرای تعهدات خود ذیل برجام کوتاهی های زیادی را مرتکب شده است، در این باره گفت: باعث خشنودی است که رئیس جمهور منتخب «بایدن» و کابینه جدید آمریکا درباره بازگشت به برجام و بهسازی و تقویت آن صحبت کرده‌اند. این موضوع از اولین موارد مذاکراتی خواهد بود که ما با کابینه جدید در آمریکا خواهیم داشت.

«دومینیک راب» به کمیته امور خارجی مجلس عوام کشورش گفت که رئیس جمهوری منتخب آمریکا از پنجره فرصتی که برای تلاش جهت پیشرفت «قطعی و ملموس» درباره برجام وجود دارد، آگاه است.

این در حالیست که با خروج یکجانبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷) از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، لندن و تروییکای اروپاییِ طرف ایران در این توافقنامه بین المللی، از انجام تعهدات خود شانه خالی کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید