رژیم صهیونیستی، تعطیلی دفتر حماس در استانبول و توقف فعالیت اسرای آزاد شده مرتبط با گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس را شرط برقراری روابط با ترکیه تعیین کرد.

رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط با ترکیه شرط گذاشت

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین به نقل از بدیعت آحارونوت، این روزنامه اسراییلی تاکید کرد، بازگشت روابط دیپلماتیک میان دو طرف و نیز بازگشت سفیر رژیم صهیونیستی به آنکارا مشروط به توقف فعالیت‌های حماس در استانبول است.

وزارت خارجه اسراییل اخیرا خانم «ایریت لیلیان» را که سفیر این رژیم در بلغارستان بوده، به عنوان سفیرش در ترکیه منصوب کرد؛ شخصی که گفته می‎شود که مسائل مربوط به ترکیه مسلط است.

یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع دیپلماتیک که نامی از وی نبرده، نوشت، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از بازگشت سفیر اسراییل به آنکارا بسیار خرسند می‌شود اما موضوع مهم برای اسرائیل توقف فعالیت‌های حماس در ترکیه است.

بنا به ادعای این روزنامه، حماس دفتر بزرگی در استانبول دارد و اسرای آزاد شده فلسطینی بر اساس توافق «شالیت» در سال ۲۰۱۱، در این دفتر کار می‌کند و « این دفتر در زمینه تقویت نفوذ حماس در کرانه باختری و انجام عملیات کار می‌کند».

رسانه‌های اسراییل حدود یک ماه پیش مدعی شدند «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور اذربایجان برای میانجی‌گری میان رژیم صهیونیستی و ترکیه به منظور بازگشت روابط دو طرف تلاش می‌کند.

اردوغان هم گفته، این کشور تمایل به روابط بهتر با رژیم صهیونیستی دارد اما سیاست این رژیم در قبال فلسطین مانع از این کار شده است. وی افزود، گفت‌وگوها میان دو طرف در سطح اطلاعاتی از سر گرفته شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید