در جریان یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، لپ‌تاپ نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور به سرقت رفت ولی در نهایت زنی که آن را دزدیده بود، توسط پلیس فدرال بازداشت شد.

سارق لپ‌تاپ نانسی پلوسی به دام افتاد

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، دوست و شریک پیشین زندگی رایلی جون ویلیامز او را به ماموران پلیس فدرال آمریکا اف‌بی‌آی لو داده و گفته بود رایلی می‌خواهد لپ‌تاپ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را با روس‌ها معامله کند. هنوز معلوم نیست این زن چه زمانی به دادگاه می‌رود تا پاسخگوی اقدام خود باشد.

نکته عجیب در اطلاعیه روز یکشنبه FBI این بود که رایلی به دزدیدن رایانه شخصی خانم پلوسی متهم نشده و اتهام رسمی او ورود غیر قانونی به ساختمان کنگره است. مقام‌های پلیس فدرال گفته‌اند فردی که خود را عاشق پیشین خانم ویلیامز معرفی کرده، مدعی شده است ویدئوی لحظه ربوده شدن لپ‌تاپ رئیس مجلس نمایندگان را دیده و دزد کسی نبوده است جز رایلی. این زن به دوستانش گفته بود می‌خواهد لپ‌تاپ را به روسیه بفرستد تا آشنایانش آن را به جاسوسان این کشور بفروشند.

البته نقشه رایلی برای پول درآوردن از فروش رایانه رئیس مجلس نمایندگان به بن‌بست خورده و او ظاهرا قصد داشته لپ‌تاپ را نابود کند. سخنگوی پلوسی با تایید دزدیده شدن یک لپ‌تاپ از دفتر رئیس مجلس نمایندگان گفت که اطلاعات محرمانه در این رایانه وجود نداشته و خانم پلوسی از آن برای ارائه گزارش و سخنرانی استفاده می‌کرده است.

مادر رایلی به خبرنگاران محلی در پنسیلوانیا گفته است دخترش ناگهان به دیدگاه‌های دانلد ترامپ علاقه‌مند شده بود. پدر رایلی هم که جدا از مادر زندگی می‌کند، به ماموران پلیس فدرال اعتراف کرد روز شورش کنگره همراه دخترش به واشنگتن رفته اما از او جدا شده است و در بازگشت به خانه دوباره هم را دیده‌اند.

رایلی چند روز پس از بازگشتن از واشنگتن تمام حساب‌های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی از بین برده، شماره همراه خود را عوض کرده و به مادرش گفته بود احتمال دارد چند هفته از خانه برود. او یک روز پیش از بازداشت هم چیزی را درون یک جعبه بسته‌بندی کرده بود که شاید همان لپ‌تاپ پلوسی باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید