خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه که به عراق سفر کرده است، در دیدار با وزیر کشور عراق در خصوص همکاری‌های امنیتی و استفاده از تجربیات یکدیگر رایزنی کرد.

همکاری ترکیه و عراق در زمینه آموزش‌های امنیتی 

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در بیانیه امروز (سه شنبه) دفتر اطلاع رسانی وزارت کشور عراق آمده است: «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق در مقر فرماندهی نیروهای پلیس فدرال عراق دیدار و گفت وگو کرد.

این بیانیه افزود: در این دیدار شماری از مسائل و در صدر آنها تقویت همکاری در زمینه های آموزشی و تبادل تیم های فنی برای آگاهی از آخرین اطلاعات مورد استفاده در زمینه فنآوریهای امنیتی و تبادل تجربیات مورد بحث قرار گرفت.

براساس این گزارش، وزیر دفاع ترکیه در این دیدار از نقش بزرگ دستگاههای امنیتی عراق رد بیرون راندن باندهای تروریستی داعش تقدیر کرد.

وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه برای سفری دو روزه وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد شد و «یشار گولر» رئیس ستاد ارتش او را در این سفر همراهی می کند. وی پیش از دیدار با وزیر کشور عراق، با وزیر دفاع، نخست وزیر و رئیس جمهور عراق در بغداد دیدار و درباره گفت وگو کرد.

محور این دیدارها درباره "همکاری در مبارزه با تروریسم و روابط اقتصادی و تاکید بر لزوم کاهش تنش ها در منطقه و حل مسائل از راه گفت وگو" بود.

به نوشته رسانه های عراقی، وزیر دفاع ترکیه همچنین قرار است با سفر به اقلیم کردستان عراق به طور جداگانه با رئیس و نخست وزیر دولت محلی این اقلیم دیدار و گفت وگو کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید