محمود میرلوحی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: اصلاحات قرار نیست یک کاندیدا بیشتر معرفی کند بیست تا بیست و پنج نفر در صف هستند و کم و بیش اسم‌هایشان بر سر زبان‌ها افتاده است.

جریان اصلاحات مرجع تعیین صلاحیت چهره اصلاح‌طلب است/تحریم انتخابات مدت‌هاست از دستور احزاب اصلاح‌طلب خارج شده

به گزارش سلام نو، محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در رابطه با بحث کاندیداتوری محمدرضا خاتمی و حمایت حزب اتحاد ملت از او گفت: حزب اتحاد ملت در تلاش است مانند دیگر احزاب عمل نکند؛ اکنون هم حزب به دنبال نتیجه بحث نهاد اجماع ساز است تا تکلیف آن مشخص شود، پس از آن با همان چهارچوب افراد مطرح را بررسی می کنیم.

او افزود: شکوری راد در حال حاضر کسالت دارد و گرفتاری از این دست برای حزب اتحاد پیش آمده است. ما توافق کردیم که پس از به نتیجه رسیدن نهاد اجماع ساز گزینه مطرح کنیم. اما این موضوع خیلی طول نمی کشد و به زودی مشخص می شود.

او ادامه داد: از مدت ها قبل بحث هایی صورت گرفت و افرادی مطرح شدند ولی در رسانه‌ها نیامده و اکنون دیگر محل طرح نیستند، منتظر نهاد اجماع ساز هستیم تا ببینیم که کار آن به کجا می‌رسد. 

میرلوحی اضافه کرد: ورود به مصادیق منوط بر این است که نهاد اجماع ساز شکل بگیرد. حزب اتحاد ملت ساختار مربوط به خود را دارد و سعی کرده موفق عمل کند. 

میرلوحی در رابطه با اینکه اتحاد ملت به دنبال تحریم انتخابات است، گفت: مدتهاست تحریم ها از دستور احزاب اصلاح طلب خارج شده است. تحریم راه حل نیست، صندوق رای را فعلا تنها معبر، مرکز و ملجا سیاسی کشور می دانیم، اگر مفهوم انتخابات شکل نگیرد و مانند ۹۸ که گفتند آش کشک خاله است، باشد تصمیم دیگری اتخاذ می کنیم، دیدیم که آن انتخابات را هم تحریم نکردیم ولی حضور لیدرهای لیست را شاهد نبودیم. 

میرلوحی ادامه داد: اصلاحات قرار نیست یک کاندیدا بیشتر معرفی کند بیست تا بیست و پنج نفر در صف هستند و کم و بیش اسم هایشان بر سر زبان ها افتاده است. امروز در بهمن ماه هستیم و نمی شود باز بیست نفر اسم معرفی کرد کم کم افراد مطرح می‌شوند و در فضای افکار عمومی مطرح خواهند شد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اظهار کرد: جریان اصولگرا و شورای نگهبان نباید تعیین کنند که اصلاح طلب کیست، جریان اصلاح طلب مرجع تعیین صلاحیت چهره اصلاح طلب است. در چهارچوب قانون اساسی چهره های خدوم و خوش نام که به امام، انقلاب و قانون اساسی باور دارند را معرفی می کنیم، اگر این ها تایید نشوند، طبیعی است که جریان اصلاحات منحصر به دو روش نیست راه های سوم و چهارم را بر می‌گزیند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان تاکید کرد: البته اصلاح طلبی مانعی متفاوت از اصولگرایان دارد باید دید شورای نگهبان چه برنامه ای دارد. ما باید ببینیم شرایط انتخابات چه می شود و آیا اجازه می دهند اصلاحات برندها و افراد اصلی اش را به صحنه بیاورد یا نه! اصولگرایان از این جهت خیالشان راحت است و تاییدیه خود را دارند و نگران این هستند که آیا سه نفر از آنها را تایید می کنند یا چهار نفر را. اما دغدغه ما بیشتر است و نمی دانیم آیا اجازه می دهند افراد اصلاح طلب حضور پیدا کنند یا نه. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید