عبدالرضا چراغعلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: در تعداد زیادی از ویلاها و خانه‌های ییلاقی مناطق خوش آب و هوای استان تهران مصرف گاز غیرضروری است.

هشدار قطع گاز در ویلاهای پرمصرف

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به مصرف بی‌رویه گاز در برخی مناطق خوش آب و هوای این استان، گفت: در صورت تداوم این وضعیت، آب و برق این واحدهای پر مصرف غیر ضروری قطع می‌شود.

عبدالرضا چراغعلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران روز دوشنبه در جلسه کارگروه آلودگی هوا استان تهران با اشاره به افزایش مصرف گاز اظهار داشت: به دلیل کم هزینه بودن انرژی، در تعداد زیادی از ویلاها و خانه‌های ییلاقی در مناطق خوش آب و هوای استان تهران، شهرستان‌ها و استان‌های شمالی کشور، مصرف گاز شبانه روزی  و در مواقع غیرضروری است؛ به همین دلیل مصرف گاز در کشور به شدت افزایش یافته است.

او تاکید کرد: طبق مصوبه شورای امنیت، در صورت اصلاح نشدن روش مصرف گاز در این مناطق، طی مسیر قانونی نسبت به قطع این انشعابات در سطح کشور اقدام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران ضمن گرامیداشت ۲۹ دی ماه سالروز هوای پاک با اشاره به ۱۲ روز هوای ناسالم در دی ماه یادآورشد: از ابتدای دی امسال شاهد وضعیت هوای ویژه‌ای در سطح استان تهران بودیم،  به طور کلی در سالهای اخیر اقدامات تمامی دستگاه ها در این زمینه کافی نبوده است لذا موضوع آلودگی هوای استان باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود.

چراغعلی اعلام کرد: دستگاه های اجرایی تکالیف و وظایف خود در مورد قوانین هوای پاک را به تفکیک مشخص کنند و ضمن اینکه هر سازمان اقدامات موثر خود را به طور خلاصه ذکر کند و اگر اقدام موثری نداشته و در این زمینه موانعی داشته اند نیز گزارش دهند.

او افزود: سازمان‌های مردم نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در چالش ها، بحران های مختلف، چالش های زیست محیطی و حوادث اخیر کشور در کنار دولتمردان بوده اند و در زمینه رفع آلودگی هوا باید از این ظرفیت استفاده کرد، ضمن اینکه در راستای برطرف کردن چالش های پیش رو همه دستگاه‌ها و مسئولان باید باهم همکاری کنند.

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۳ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۹۱ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۱۵ روز ناسالم برای همه گروه ها به ثبت رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید