دو بالگرد از تهران به منظور اطفای حریق پارک ملی گلستان عازم این منطقه شدند.

اعزام ۲ بالگرد به منطقه برای مهار آتش سوزی پارک ملی گلستان

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، محمدرضا کنعانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون عملیات اطفای آتش سوزی در پارک ملی گلستان اظهار کرد: عرصه‌های حریق شده جنگلی در منطقه صخره‌ای و با شیب زیاد است و آتش‌سوزی در کف جنگل اتفاق افتاده و درختان خشک بر اثر این حادثه می‌سوزند.

وی با اشاره به امکانات و تجهیزات فنی برای اطفای حریق تصریح کرد: ادواتی نظیر دمنده، اره موتوری، آتش‌کوب، شن‌کش و بیل در اختیار نیروهای عملیاتی قرار گرفته است.

بسیج همگانی برای مهار آتش‌سوزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان از استقرار یکصد نیروی امدادی برای اطفای حریق خبر داد و افزود: با استفاده از ظرفیت بسیج مردمی و ۵۰ نفر از نیروهای محیط زیست و ۱۲ نفر از نیروهای منابع طبیعی عملیات اطفا ادامه دارد، جمعیت هلال احمر و فرمانداری در این زمینه ایفای نقش می‌کنند تا آتش خاموش شود.

کنعانی بیان کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور هادی حق شناس استاندار گلستان در منطقه تشکیل شد قرار است پس از بررسی اگر نیاز به نیروی پشتیبانی بیشتری باشد به ظرفیت فعلی افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه بالگرد هلال احمر از صبح امروز آماده اطفای حریق در صورت ایجاد شرایط جوی مناسب بود، گفت: اعزام نیروهای امدادی به منطقه انجام شده است و بالگرد سپاه از تهران عازم استان گلستان شده تا با جابجایی آب تسریع اطفای حریق اتفاق بیفتد.

کنعانی در خصوص تلفات موجودات زنده در حریق پارک ملی گلستان بیان کرد: تخوشبختانه اکنون تلفات حیات وحش مشاهده نشده است، برآورد خسارت آتش‌سوزی پس از پایان عملیات اعلام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید