قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از برفی شدن آسمان شهر قزوین از روز سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ خبر داد.

برفی شدن آسمان قزوین از اواسط هفته

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، قدرت‌الله مهدیخانی با بیان اینکه عدم بارش باران و برف در یک ماه اخیر سبب افزایش بالای غلظت ذرات آلاینده و آلودگی هوا در سطح استان شد، اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی وضع هوا فصل بی‌بارشی روز  ۳۰ دی‌ماه سه‌شنبه به پایان خواهد رسید و از پس‌فردا شاهد بارش برف در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش شدید سرمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آخر هفته جاری اضافه کرد: با توجه به اینکه ۲ موج مختلف سرمازدگی را در اواخر آذرماه و اوایل دی‌ماه تجربه کردیم، موج سوم سرمازدگی از ابتدای بهمن‌ماه در نقاط و نواحی مختلف استان فراگیر خواهد شد و دمای هوا به در برخی نقاط استان به منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد هم خواهد رسید که البته به مرور از شدت سرمای هوا کاسته می‌شود.

مهدیخانی ادامه داد: با توجه به احتمال بالای یخبندگی و یخ‌زدن سطح جاده‌ها اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی بین شهری و همین‌طور شهرداری‌ها در مسیرهای درون شهری باید نیروهای خود برای نمک‌پاشی سطح جاده‌ها و راه‌ها در آماده‌باش داشته باشند تا مشکلی از این حیث متوجه استان نشود.

پایان آلودگی هوا در ۳ شهر آبیک، تاکستان و قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین از پایان وضعیت ناسالم آلودگی هوا در ۳ شهر آبیک، تاکستان و قزوین خبر داد و گفت: در حال حاضر مراکز سنجش غلظت آلاینده شاخص آلودگی هوا در هر ۳ شهر یادشده را زیر عدد ۱۰۰ نشان می‌دهند که به معنای پایان وضعیت ناسالم در استان قزوین است.

مهدیخانی افزود:‌ بدون شک با ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه به استان و بارش‌های متناوب و پراکنده باران و برف شاهد کاهش بیشتر غلظت آلاینده‌ها و پاک شدن هوای استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با این حال بحث ساماندهی وضعیت سوخت نیروگاه شهید رجایی و سایر صنایع آلاینده استان در دستور کار کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا قرار دارد تا دوباره دچار مشکلات ناشی از فعالیت غیراستاندارد صنایع یادشده نشویم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید