روز گذشته حسن تنهایی رییس اتاق ایران و کره‌جنوبی از احتمال رفع توقیف این کشتی در آینده نزدیک خبر داد. خبری که توسط سخنگوی وزارت خارجه تکذیب شده است.

فعلا خبری از آزادسازی نفتکش کره‌ای نیست

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در حالیکه برخی خبرها از احتمال آزادی کشتی توقیف شده کره جنوبی در ایران حکایت می کرد، سخنگوی وزارت خارجه این گزارش ها را رد کرد و گفت که هرگونه تحول در مورد کشتی کره‌ای منوط به نظر مقامات قضائی است و اظهارات افراد غیر مسئول در این زمینه فاقد وجاهت است.

او گفت که در این باره باید سخنگوی دستگاه قضایی اظهار نظر کند.

سعید خطیب زاده افزود "کشتی کره ای به دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی در آبهای خلیج فارس بر اساس دستور مقام قضایی توقیف شده و پرونده آن در مرحله دادرسی بوده و از این‌رو هرگونه تحول در مورد این موضوع موکول به نظر مقام محترم قضایی است."

روز گذشته حسن تنهایی رییس اتاق ایران و کره‌جنوبی از احتمال رفع توقیف این کشتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: "گفته می‌شود تا دو هفته دیگر موضوعات درباره توقیف کشتی کره‌ای برطرف می‌شود و اخبار مثبتی در این باره شنیده‌ایم. باید تا دو هفته دیگر صبر کنیم."

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. سفارت کره جنوبی در تهران دو روز بعد سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.

به دنبال توقیف این کشتی، کره جنوبی دو هیات دیپلماتیک شامل یک هیات به سرپرستی «کو کیونگ سوک» مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه و یک هیات هم به سرپرستی «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی به تهران اعزام کرد که بر اساس گزارش رسانه های کره ای این دو هیات دست خالی تهران را ترک کرده اند.

در همین حال دو روز پیش «چوی جونگ کان» معاون وزیر خارجه کره جنوبی در دیدار با مقامات ارشد قطر خواستار کمک این کشور برای آزادی نفتکش کره ای توقیف شده شد.

سفر این مقام کره ای به قطر به دنبال دیدارش از ایران انجام گرفت.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده که معاون وزیر خارجه خواستار حداکثر حمایت ممکن از سوی طرف قطری برای حل ای مساله شده است.

ایران می‌گوید توقیف نفتکش کره‌ای به دلایل فنی رخ داده و باید روند قضایی را طی کند.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید