پس از آنکه سفیر مراکش در آمریکا، بالاترین نشان افتخار کشورش را ترامپ داد، منابع خبری گزارش دادند ترامپ هم در مقابل نشان درجه یک لیاقت را به پادشاه مراکش اعطا کرده است.

ترامپ هم تلافی کرد/ اعطای نشان درجه یک "لیاقت" به پادشاه مراکش

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به پاس "تأثیر مثبت" محمد ششم، پادشاه مراکش در صحنه سیاسی خاورمیانه به ویژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نشان "درجه یک لیاقت" اعطا کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: محمد ششم برای تقویت شراکت و همکاری دائمی و عمیق میان مراکش و ایالات متحده در همه زمینه‌ها تلاش کرد. "شجاعت" و به ویژه تصمیم وی برای ازسرگیری روابط با اسرائیل تأثیر مثبتی بر صحنه سیاسی خاورمیانه و شمال آفریقا داشت که نویدبخش عصر جدید از امنست و شکوفایی برای آمریکا و مراکش است.

کاخ سفید در ادامه تأکید کرد: نشان "لیاقت"؛ یک نشان نظامی است که پس از اتمام یک مأموریت فوقالعاده به مقامات خارجی داده می‌شود و تنها رئیس جمهور می‌تواند آن را اهدا کند.

این درحالی است که شبکه خبری المیادین جمعه اعلام کرد که "لاله جماله العلوی"، سفیر مراکش در واشنگتن در جریان مراسم ویژه‌ای در کاخ سفید نشان افتخار "محمد" را به عنوان هدیه محمد ششم، پادشاه کشورش به دونالد ترامپ اعطا کرد.

رباط و تل‌آویو اخیراً توافقنامه را با نظارت واشنگتن امضا کردند که شامل یادداشت‌های تفاهم برقراری روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی است؛ توافقنامه‌ای که ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش آن را نقشه فعالیت سه‌جانبه در آینده خواند.

مراکش چهارمین کشور عربی بعد از امارات، بحرین و سودان است که طی ماه های اخیر با رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط را امضا کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید