وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از موافقت با استقرار ۲۵ هزار نیرو در واشنگتن دی.سی برای تضمین امنیت در روز برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن خبر داد.

پنتاگون ۲۵۰۰۰ نیرو به مراسم تحلیف بایدن اعزام می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه روز جمعه وزارت دفاع آمریکا آمده است: پنتاگون با اعزام ۲۵۰۰۰ نیرو برای حمایت از ماموریت مقام‌های امنیت فدرال در برگزاری این رویداد امنیت ملی ویژه و تدارکات امنیتی به رهبری سرویس مخفی آمریکا موافق است.

هم‌زمان با شروع آماده‌سازی مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن در ایالات متحده، سربازان زیادی برای حفاظت از این مراسم به محل‌های مورد نیاز اعزام می‌شوند. پس از حمله به کنگره آمریکا بیم آن وجود دارد که امنیت این مراسم توسط هواداران ترامپ به چالش کشیده شود.

پیشتر یکی از تمرین‌های مراسم تحلیف بایدن به دلایل امنیتی به زمان دیگری موکول شد. نشریه پولیتیکو به نقل از دو منبع مطلع گزارش داد که جلسه تمرینی مذکور قرار بود یکشنبه برگزار شود اما به دلایل امنیتی به روز دوشنبه موکول شد.

برخی منابع اطلاعاتی در آمریکا هم ضمن هشدار نسبت به تهدیدهای امنیتی تاکید کرده‌اند که ممکن است در آستانه مراسم تحلیف و حتی هم‌زمان با انجام این مراسم حملات مسلحانه‌ای در واشنگتن و کلیه ایالت‌های این کشور صورت گیرد.

در همین حال، شرکت فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد جلوی فعالیت کاربرانی را گرفته است که برای اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری تجمع در نزدیکی کاخ سفید، کنگره و دیگر ساختمان‌های دولتی آمریکا از طریق این پلتفورم تلاش می‌کردند و این رسانه به دلایل امنیتی اشاره کرده است. فیسبوک همچنین از تعلیق نامحدود حساب کاربری دونالد ترامپ خبر داده و گفت تمام تبلیغات‌های سیاسی در ایالات متحده برای مدتی متوقف می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید