فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن مخالفت با واردات خودروی دست دوم گفت: با واردات آنچه که ظرفیت تولید آن در داخل وجود دارد مخالف هستیم.

مخالفت مدیرعامل ایران‌خودرو با واردات خودروی دست دوم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، فرشاد مقیمی صبح امروز در بازدید از سه واحد قطعه‌ساز خودرو در شهرصنعتی کاوه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر به استان مرکزی اظهار داشت: بازید از پروژه‌های ساخت داخلی که از قبل شروع به کار کرده بودند از جمله اهداف سفر بنده به استان مرکزی بود که خوشبختانه شاهد اقدامات بسیار خوب و مطلوبی در این مجموعه‌ها بودیم.

وی افزود: ساخت داخلی بخشی از نیازمندی‌ها که در گذشته از کشورهای خارجی تامین می‌شد در این مجموعه‌ها هدف‌گذاری شده بود که ۷۰ درصد از این مهم محقق شده است و ۳۰ درصد باقیمانده هم با تامین منابع مالی پیگیری می‌شود تا خودکفایی کامل را رقم بزنیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو تصریح کرد: قطعاتی از خودروی تارا که در چند روز اخیر پیش فروش و ثبت نام آن درحال انجام است در شهرک و استان تولید می‌شود که در جریان بازدیدی که انجام شد این امیدواری هست که در زمان مقرر و بدون تاخیر بتوانیم خودرو را عرضه کنیم.

مقیمی با اشاره به مطالبات مالی قطعه‌سازان شهرک صنعتی کاوه بیان کرد: بخشی از مطالبات با حمایت وزیر وزیر صنعت و معدن و همچنین رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درحال پیگیری است و در این راستا مصوباتی هم در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است تا طی فرآیندهایی، تعهدات داده شده به این قشر که کاری سخت و دشوار دارند عملی شود.

وی ادامه داد: رغبت چندانی برای سرمایه‌گذاری مستقیم با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نداریم و اغلب سرمایه‌گذاری‌ها از طریق شبکه تامین انجام می‌شود و در عمل اگر بخواهیم نحوه انجام سرمایه‌گذاری‌ها را بررسی کنیم می‌بینیم که با دنبال کردن حوزه ساخت داخل از سوی سرمایه‌گذاران انجام می‌شوند و در قبال آن، تعهد تضمین خرید محصول نهایی از سوی ایران‌خودرو انجام می‌شود.

مدیرعامل ایران‌خودرو عنوان کرد: به منظور مساعدت‌های مالی هم تعاملاتی با بانک‌ها برقرار شده، به طوری که در چندین بانک سقفی تصویب شده و پروژه‌هایی هم در این زمینه معرفی شده‌اند.

مقیمی افزود: در همین حوزه یکی از واحدهایی که امروز بازدید شد مشکلاتی داشت که طی مذاکره‌ای با مدیرعامل بانک قرار شد با قید فوریت تامین منابع مالی انجام شود.

وی تصریح کرد: حمایت‌های اینچنینی یاری‌گر تولید داخل بوده و مانع از خروج ارز می‌شود به علاوه اشتغال و اقتصاد داخل را هم رونق می‌بخشد که موضوعات مهمی برای ما به شمار می‌روند.

مدیرعامل ایران‌خودرو بیان کرد: مسائل ارزی و ماشین‌آلات موجود در گمرک عمده مطالبات قطعه‌سازان بوده که در این باره با ریاست بانک مرکزی موضوع را مطرح می‌کنیم، می‌توان گفت اکثر مطالبات مسائلی کوچک، اما با تاثیرگذاری بالا بوده که قابل برطرف شدن هستند.

مقیمی ادامه داد: در بحث صادرات، صادرات به بعضی از کشورها را همچنان داریم و برخی هم از سر گرفته شده، تولید هم حتی در برخی موارد انجام می‌شود و طبق تعهدی که به حاکمیت داده‌ایم قصد داریم که کشور را از اتصال حوزه ارزی به منابع داخلی با تکیه بر صادرات خودرو و اجزا و قطعات آن بی‌نیاز کنیم که به جد این مهم را دنبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: قیمت توسط شورای رقابت و براساس مکانیزم مشخص و استانداردهای موجود و طبق قانون اعلام می‌شود و ما هم موظف به اجرای این ضوابط هستیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به واردات خودروهای دست دوم گفت: با واردات آنچه که ظرفیت تولید آن در داخل وجود دارد مخالف هستیم و طبق سیاست‌های کلان کشور نباید ظرفیت اشتغال داخل را با واردات و ایجاد اشتغال برای دیگران متزلزل کرد.

مقیمی افزود: علاوه بر این درمیان این خودروها، برخی با استانداردهای موجود قابلیت استفاده ندارند و گرچه هزینه خرید آن‌ها ممکن است پایین باشد، اما با توجه به دست دوم بودن، نگهداری و مصرف آن‌ها به طور حتم هزینه‌های سنگینی را برای مصرف‌کننده و کشور به همراه دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • روح اله IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    تولید آشغال چینی. چرا مانند کره به اروپا و آمریکا اتوموبیل صادر نمی کنی آقای سلطان ، 0!!؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید