به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، رژیم صهیونیستی امروز با استفاده از اطلاعات محرمانه آمریکا به مواضعی از شرق سوریه حمله هوایی کرده است.

آمریکا مشارکت در حمله رژیم صهیونیستی به مواضع سوریه را پذیرفت

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، منابع خبری صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند حمله هوایی بامداد امروز اسرائیل به مواضع سوریه، با استفاده از اطلاعات دریافتی از جانب آمریکا انجام شده و این اطلاعات درجریان دیدار اخیر مایک پمپئو با رئیس موساد در واشنگتن، در اختیار تل آویو قرار داده شده است.

تارنمای خبری صهیونیستی اسرائیل نشنال نیوز « israelnationalnews » با انتشار این خبر نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که حمله هوایی امروز به مواضعی در شرق سوریه که توسط اسرائیل صورت گرفت با استفاده از اطلاعات محرمانه آمریکا بوده است.

این رسانه اسرائیلی درادامه نوشت: این مقام ارشد آمریکایی افزود؛ مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا روز دوشنبه گذشته درباره طرح این حمله هوایی با «یوسی کهن» (Yossi Cohen) رئیس موساد در جریان ملاقاتی در واشنگتن گفت وگو کرده بود.

یک مقام نظامی سوری که خواست نامش بیان نشود به سانا گفت که ساعت یک و ۱۰ دقیقه بامداد چهارشنبه (امروز )به وقت محلی، دشمن اسرائیلی اقدام به تجاوز هوایی به شهر دیرالزور و منطقه البوکمال [در شرق] سوریه کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با تأیید این حملات گزارش داد که مناطقی از شهر دیرالزور و شهر البوکمال در شرق این کشور هدف حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

این درحالی است که خبرگزاری المیادین نیز از چندین انفجار در مرز عراق و سوریه خبر داد و افزود، پیش بینی می‌شود که این انفجارات ناشی از حملات هوایی به سوریه باشد.

تجاوز رژیم صهیونیستی به شرق سوریه چند روز پس از آن روی می‌دهد که "اسکات ریتر" عضو پیشین کمیسیون بازرسی سلاح های کشتار جمعی عراق هشدار داده بود که ادامه حملات اسرائیل به سوریه ممکن است موجب درگیری منطقه‌ای شود.

این حملات یک هفته پس از آن صورت می گیرد که پدافند هوایی ارتش سوریه چهارشنبه شب گذشته حملات موشکی اسرائیل به جنوب دمشق را دفع کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید