بنابر اعلام فرانسه، ناو شارل دوگل برای انجام مأموریت در چارچوب ائتلاف بین‌المللی جهت مقابله با داعش در عراق و سوریه، به خاورمیانه اعزام خواهد شد.

اعزام مجدد ناو فرانسوی شارل دوگل به خاورمیانه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، پاریس اعلام کرد که ناو فرانسوی شارل دوگل در نیمه اول سال جاری میلادی مأموریتی را در چارچوب ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در عراق و سوریه اجرا خواهد کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، «فلورانس پارلی»، وزیر ارتش فرانسه، در سخنانی در برابر کمیسیون دفاع مجلس این کشور گفت که مأموریت این ناو  تقویت مشارکت فرانسه در عملیات بین‌المللی علیه تروریست‌های داعش در عراق و سوریه است.

او گفت که این ناو در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در دریای مدیترانه و اقیانوس هند مستقر خواهد شد و افزود که این اقدام نشان دهنده عزم فرانسه برای مبارزه دائمی و نامشروط با تروریسم است.

در اوایل سال ۲۰۲۰ حدود یک سوم نیروهای مستقر در این ناو به ویروس کرونا مبتلا شدند و پس از آن این ناو به فرانسه برگشت.

پارلی تأکید کرد که حدود ۹۰۰ سرباز فرانسوی در چارچوب این عملیات فعالیت می‌کنند.

روز دوشنبه (۱۳ ژانویه) وزیر ارتش فرانسه، نسبت به «ظهور دوباره گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه» هشدار داد.

پارلی در اظهاراتی تأکید کرد که از نظر فرانسه «داعش هنوز حضور دارد و حتی می‌توان از نوعی ظهور مجدد آن در سوریه و عراق سخن گفت».

او اضافه کرد که از زمان سقوط شهر باغوز که واپسین مرکز تروریست‌های داعش بود می‌توان دید که داعش قدرت خود را در سوریه بازمی‌یابد و یک نمونه فعالیت آن حمله داعش در ۳۰ دسامبر بود که در آن ۳۹ نیروی نظامی ارتش سوریه جان باختند.

پارلی تأکید کرد که داعش همزمان در عراق هم در حال بازسازی توان خود است و افزود که داعش در سرزمین شام ریشه کن نشده و هنوز نیروهای نظامی فرانسه برای آموزش نیروهای محلی در آن منطقه هستند.

او گفت که فرانسه چهار جنگنده رافال در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید