هاشمی‌طبا درباره عدم تجربه مدیریتی علی کریمی گفت: خیلی نباید نگران سابقه مدیریت او بود. شما به عملکرد چند رئیس قبلی فدراسیون فوتبال نگاه کنید. این‌قدر عملکردها خوب نبوده است که بعید است کریمی بتواند عملکردی بدتر از آن‌ها داشته باشد.

نباید نگران سابقه مدیریت علی کریمی بود / چهره‌های معتبر عملکرد خوبی در فدارسیون فوتبال داشتند / کاش علی دایی هم در انتخابات فدراسیون شرکت می‌کرد

سلام نو سرویس ورزشی: با عملکرد ضعیف مدیریت فدراسیون فوتبال و بی‌رمق شدن لیگ برتر در چند ماه گذشته به نظر میرسید انتخابات فدراسیون فوتبال هم انتخاباتی غیررقابتی، کم اهمیت و غیرجذاب باشد، اما یک خبر همه‌ معادلات را به هم زد. علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی تصمیم گرفت در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند.

کریمی که سابقه بازی در بایرن‌مونیخ، پرسپولیس و تراکتورسازی را دارد به لطف تغییرات اخیر اساسنامه فدراسیون امکان شرکت در انتخابات را پیدا کرد. کریمی در سال‌های گذشته با انتقادات شدیدش به فدراسیون فوتبال شناخته می‌شد. مشهورترین تصویر از او در ذهن هواداران فوتبال هم مناظره‌ای بود که در برنامه ۹۰ با محمدرضا ساکت از چهره‌های پرنفوذ فدراسیون فوتبال داشت.

حضور کریمی در این رقابت حتی مردم عادی را به ماجراهای فدراسیون فوتبال علاقه‌مند کرد. مواضع بی‌پرده کریمی در کنار صراحتش باعث شده تا او یکی از جذاب‌ترین چهره‌های فوتبال برای هواداران باشد و حتی استقلالی‌ها نیز از حضور او در انتخابات فدراسیون فوتبال ابراز رضایت کنند. جذابیت ماجرا وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم نایب‌رئیس اول کریمی مهدی مهدوی‌کیا چهره محبوب فوتبال ایران است.

اما خیلی‌ها معتقدند کریمی حتی در صورت عبور از سد رقبایش به خاطر بی‌تجربگی نمی‌تواند فوتبال ایران را متحول کند و در نهایت با خدشه‌دار شدن اعتبارش از فدراسیون خارج می‌شود. مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با سلام نو با این مسئله مخالفت می‌کند و می‌گوید بعید است کریمی عملکردی بدتر از رؤسای پیشین فدراسیون فوتبال داشته باشد.

هاشمی‌طبا درباره شانس کریمی برای پیروزی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: موردی نمی‌توان صحبت کرد. به هر حال هر کسی که شرایط مذکور در اساسنامه را دارد می‌تواند در انتخابات شرکت کند و قضاوت چهره شایسته بر عهده رأی دهندگان است و باید دید مجموعه چهره‌هایی که حق رأی دارند تا روز انتخابات چه تصمیمی می‌گیرند.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی درباره عدم تجربه مدیریتی علی کریمی گفت: خیلی نباید نگران سابقه مدیریت او بود. شما به عملکرد چند رئیس قبلی فدراسیون فوتبال نگاه کنید. این‌قدر عملکردها خوب نبوده است که بعید است کریمی بتواند عملکردی بدتر از آن‌ها داشته باشد.

وی در واکنش به نگرانی‌ها برای از دست رفتن اعتبار کریمی در قامت رئیس فدراسیون فوتبال و بدعاقبتی بیشتر رؤسای این فدراسیون گفت: واقعیت این است که چهره‌های پر اعتبار عملکرد خوب و قابل دفاعی داشتند. محمد دادکان و محسن صفایی فراهانی به عنوان دو چهره معتبر نه تنها عملکرد خوبی داشتند، بلکه به اعتبار خود و فدراسیون افزودند.

وی ادامه داد: کسانی با وضعیت بد از فدراسیون فوتبال رفتند که اساسا اعتبار خاصی نداشتند و آن اعتبار و شهرتی هم که داشتند را به لطف فوتبال به دست آوردند.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک ادامه داد: این روزها همه از تحولات اساسی و ساختاری در فدراسیون فوتبال سخن می‌گویند، در حالی که نیازی به چنین چیزی نیست. فوتبال در کشور ما جریان دارد و همین که فدراسیون عملکردی معقول، معمولی و منطقی داشته باشد برای فوتبال ما کافی است. فدراسیون اگر بدون حاشیه کار عادی خود را انجام دهد فوتبال رشد می‌کند.

وی همین عملکرد منطقی را ضامن ارتقای ایران در صحنه بین‌الملل دانست و گفت: در صحنه بین‌المللی هم اگر عملکرد معقول و منظمی داشته باشیم کسی با ما کاری ندارد. شاید در فوتبال آسیا کشورهایی مثل بحرین با ما مقابله کند ولی در فیفا چنین نیست و حتی ما شاهد دفاع فیفا از ایران نیز بودیم.

هاشمی‌طبا درباره انتقادات به کریمی درباره ضعف زبان انگلیسی گفت: ما رئیس‌جمهوری داشتیم که در مجامع بین‌الملل می‌گفت وان دقیقه! اگر ما حرف درست را به فارسی بزنیم و مترجم داشته باشیم به ما خیلی بیشتر احترام می‌گذارند تا اینکه بخواهیم آن شکلی انگلیسی را بلد باشیم.

وی درباره تأثیر بین‌المللی حضور چهره‌هایی مثل کریمی و مهدوی‌کیا در رأس فدراسیون فوتبال گفت: کاش علی دایی هم در انتخابات فدراسیون شرکت می‌کرد. علی دایی مدیریت می‌داند، تحصیل‌کرده و شناخته شده است. در مجموع حضور این چهره‌ها خوب است ولی چگونه بودن آن‌ها مهم‌تر است و باید دید چگونه عمل می‌کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید