معاون رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نمایندگان این کشور نوشت: دونالد ترامپ را از سمت خود برکنار نخواهد کرد.

مایک پنس: برای برکناری دونالد ترامپ اقدامی نخواهم کرد
به گزارش سلام نو، پس از موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای که در آن از «مایک پنس» معاون رئیس جمهور می‌خواهد متمم ۲۵ قانون اساسی را برای برکناری دونالد ترامپ فعال کند، مایک پنس در نامه‌ای به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت، برای اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی به منظور برکناری دونالد ترامپ، اقدام نخواهد کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، مایک پنس در نامه‌ای خطاب به پلوسی بدون ذکر نامی از ترامپ نوشت: «من باور ندارم که یک چنین اقدامی به صلاح کشور ما و یا مطابق با قانون اساسی ما باشد». پنس در توجیه عدم برکناری ترامپ مدعی شد که توسل به این فرآیند «یک رویه خطرناک را پایه گذاری می‌کند»، چون به گفته او، این اصلاحیه برای موارد عدم صلاحیت یا عدم توانایی رئیس جمهور تدوین شده است.

این در واقع پاسخی بود به درخواست نانسی پلوسی از مایک پنس برای برکناری ترامپ از قدرت. پلوسی پیش از این گفته بود که در صورت عدم اقدام معاون رئیس جمهور، مجلس نمایندگان روز چهارشنبه برگزاری دومین جلسه اعلام جرم علیه ترامپ را به رأی می‌گذارد.

روند برکناری ترامپ طبق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا به این شرح است: معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه باید از کنگره بخواهند که صلاحیت‌های رئیس جمهور را لغو کنند. پس از آن رئیس جمهور آمریکا ۴ روز زمان دارد تا به آن اعتراض کرده و رد کند. پس از آن کنگره طی ۲۱ روز برای حل اختلاف تلاش خواهد کرد و طی این مدت، معاون رئیس جمهور وظایف رئیس جمهور را در اختیار خواهد داشت. در صورتی که کنگره نتواند به توافقی درباره لغو صلاحیت‌های رئیس جمهور برسد، وی تمامی امتیازات و صلاحیت‌های خود را بدست خواهد آورد.

روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه همزمان با برگزاری نشست کنگره برای تأیید آرای الکترال انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، «دونالد ترامپ» با ارسال پیام‌هایی در توئیتر و فیسبوک حامیان خود را به برگزاری تجمع اعتراضی در برابر کنگره و اعتراض به آنچه که وی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می‌خواند، دعوت کرد.

در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور ۶ تن کشته شدند که به گفته پلیس، ۴ تن از کشته شدگان طرفداران دونالد ترامپ و ۲ تن هم پلیس بودند. همچنین تاکنون پلیس آمریکا بیش از ۸۰ نفر را در این اعتراضات بازداشت کرده است.
کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید