سوئیس بعد از تایید واکسن کرونای فایزر، واکسن کرونای مدرنا را نیز تایید کرد.

سوئیس واکسن کرونای فایزر و مدرنا را تایید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین از رویترز، سوئیس که قبلا به واکسن کرونای شرکت آمریکایی فایزر مجوز داده بود، روز سه‌شنبه واکسن کرونای شرکت آمریکایی مدرنا را نیز تایید کرد.

سوئیس با تایید واکسن کرونای شرکت مدرنا راه برای تحویل گرفتن تا ۱.۵ میلیون دوز واکسن را از این شرکت در طول ماه فوریه (بهمن) گشود.

تصمیم «سوئیس‌مدیک»، سازمان ناظر دارویی سوئیس چند روز پس از آن اعلام می‌شود که سازمان دارویی اروپا (EMA) نیز واکسن مدرنا را تایید کرد. این واکسن بر اساس فناوری mRNA ساخته شده است که همان فناوری است که واکسن کرونای شرکت‌های فایزر-بیونتک هم از آن استفاده می‌کنند و کارآزمایی‌ها نشان داده‌اند اثربخشی دو تزریق آن در پیشگیری از کرونا ۹۵ درصد است.

سوئیس یکی از کانون‌های اصلی موج دوم شیوع کرونا در اروپا بوده است و شمار موارد عفونت کروناویروس در آن به حدود ۵۰۰۰۰۰ مورد و شمار مرگ‌های ناشی به بیش از ۷۵۰۰ مورد رسیده است.

این کشور از پیش از کریسمس (۵ دی) واکسیناسیون عمومی با واکسن فایزر-بیونتک را شروع کرده بود، این هفته مسابقه اسکی مشهور «جام جهانی لوبرهورن» را به علت نگرانی از بالا گرفتن شیوع کووید-۱۹ لغو کرد.

مقامات سوئیس پیش‌بینی کرده‌اند با افزوده شدن واکسن مدرنا به واکسن مورد استفاده در این کشور در ماه ژانویه (دی و بهمن) ۵۰۰۰۰۰ دوز واکسن و در ماه بعد (فوریه) یک میلیون دوز دیگر واکسن در اختیار خواهند داشت.

واکسن شرکت مدرنا با برچسب «ساخت سوئیس» در اختیار قرار می‌گیرد، چرا که شرکت داروسازی سوئیسی «لونزا» به عنوان طرف قرارداد مدرنا اجزای فعال این واکسن را در کارخانه‌هایش در سوئیس می‌سازد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید