رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، درباره چگونگی حضور کلاس اولی‌ها و دومی‌ها در مدارس از ابتدای بهمن توضیحاتی داد.

حضور دانش‌آموزان از اول بهمن ماه در مدارس اجباری است؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رضوان حکیم‌زاده با حضور در شبکه خبر درباره روند بازگشایی مدارس گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شده است تا دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دانش‌آموزان هنرستانی شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای در مناطق زرد و آبی، برای دروس عملی و با جمعیت کمتر از ۵٠ نفر آموزش را به طور حضوری ببینند. در تمام مناطق زرد یا آبی روند آموزش حضوری مدارس ادامه دارد.

وی ادامه داد: دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده که بر اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید دارد. امیدواریم شرایط رو به بهبود باشد تا بتوان برای سایر پایه‌های تحصیلی هم آموزش حضوری را برگزار کرد.

وی در ادامه بیان کرد: آموزش‌های مجازی در دوره ابتدایی نمی‌تواند منبع خوبی برای یادگیری باشد. واقعیت این است که آموزش‌های مجازی، دانش‌آموزان ابتدایی را بیشتر از سایر مقاطع تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حکیم زاده ادامه داد: طبق پروتکل اعلامی تحت هیچ شرایطی نباید بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند همچنین شورای مدرسه در مورد زمان حضور در هفته، زمان برگزاری کلاس و ساعات ورود و خروج تصمیم گیری خواهد کرد. حضور یک ساعت در هفته دانش‌آموزان ابتدایی در روند یادگیری آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریمشرایط به گونه‌ای پیش رود که بتوانیم زمان آموزش را بیشتر کنیم. تاکید می کنم که رعایت نکات بهداشتی از سوی مدرسه و دانش‌آموزان باید رعایت شود و استفاده از ماسک در کلاس درس الزامی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره الزام یا اختیار حضور دانش‌آموزان از اول بهمن ماه عنوان کرد: این موضوع در اختیار شورای مدرسه است، اما با توجه به اشتیاقی که از خانواده‌ها دیدیم احتمال می‌دهیم با این موضوع موافق باشند. توصیه می‌کنیم خانواده‌ها درباره سرویس مدارس همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بلامانع بودن حضور در مدرسه صرفاً برای پایه‌های اول و دوم است، اظهار کرد: مدارس باید براساس آنچه ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می‌کند عمل کنند و خارج از این موضوع تخلف است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید