۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 55213801

بهمن دانایی، دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر گفت: هیچ کمبودی در بازار شکر وجود ندارد و فقط روند برداشت نیشکر به تاخیر افتاده است.

علت افزایش قیمت شکر چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از برنا،  دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر گفت: قیمت شکر طی چندماه گذشته به دلیل مدیریت عرضه ثابت بوده و مشکلی در خصوص تامین شکر در بازار وجود ندارد.

بهمن دانایی، دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شک درخصوص زمزمه افزایش قیمت شکر در بازار گفت: با توجه به اینکه تمام شکر تولید شده در کشور از نیمه شهریورماه به صورت پیوسته به بازار عرضه شد هیچ کمبودی دربازار به وجود ندارد. اما طی چند روز گذشته به دلیل بارندگی‌های اخیر روند برداشت نیشکر به تاخیر افتاده است و برخی از سودجویان از این فرصت استفاده کرده‌اند و به دنبال افزایش قیمت شکر در بازار هستند.

وی ادامه داد: قیمت شکر طی چندماه گذشته به دلیل مدیریت عرضه با ثبات همراه بوده است و طی دو روز آینده قرار است کارگروه تنظیم بازار اقدام عرضه شکر طرح تنظیم بازار از محل ذخایر راهبردی کند.

دانایی تاکید کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن نیشکر در اراضی کشور در حال برداشت است و با برطرف شدن مشکلات برداشت نیشکر  تولید و عرضه شکر افزایش خواهد یافت. دولت نیز از ذخایر مناسبی برای تنظیم بازار شکر برخوردار بوده و مشکلی در خصوص تامین شکر در بازار وجود ندارد.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با بیان اینکه امکان خود کفایی در تولید نیشکر در کشور وجود دارد گفت: در سال ۱۳۹۶ از ۲.۲ میلیون تن نیاز کشور، حدود ۲ میلیون تن شکر در داخل تولید شد و تا مرز خودکفایی پیش رفته بودیم اما سیاست نادرست مسئولان مانع استمرار این روند شد. در حال حاضر نیز با توجه به امکانات موجود پتانسیل تولید ۲.۵ میلیون تن شکر در کشور وجود دارد که می تواند  تمامی نیاز کشور را تامین کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید