حسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات نحوه بازگشایی مدارس در مناطق مختلف کشور و در شهرهای آبی و زرد را توضیح داد.

جزئیات بازگشایی مدارس در شهرهای آبی و زرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در این باره اظهار کرد: روز گذشته در ستاد کرونا سه تصمیم مهم در ارتباط با آموزش و پرورش اتخاذ شد.

حضور کادر اداری و اجرایی در مدارس از اول بهمن ماه

مدارس مناطق قرمز مستثنی شدند 

وی افزود: تصمیم اول این بود که کادر اداری و اجرایی مدارس در تمام مدارس کشور به استثنای شهرهای قرمز، از ابتدای بهمن ماه در مدرسه حضور فیزیکی داشته باشند زیرا حلقه اتصال ما با خانواده ها و معلمان هستند و باید برای کنترل اوضاع و مدیریت شرایط در مدرسه حضور داشته باشند.

آموزش اول و دوم ابتدایی های مناطق زرد و آبی حضوری می شود 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پایه‌های اول و دوم ابتدایی که عملا امکان آموزش از طریق فضای مجازی برای آن‌ها به نحو مناسبی وجود ندارد و نیاز است کلاسهای آنها به صورت حضوری برگزار شود گفت: تصمیم دوم این بود که در شهرهای زرد و آبی کلیه کلاس‌های ابتدایی در پایه‌های اول و دوم باز شود و در مدارسی که تعداد دانش آموزان کلاس بیش از ۱۰ نفر است، حضور دانش آموزان با مدیریت شورای مدرسه، در تمام طول هفته توزیع می شود تا همه بتوانند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند زیرا اول و دوم پایه آموزش است.

 دانش آموزان مدارس زیر ۵۰ دانش آموز در کلاسهای درس حاضر می شوند 

حاجی میرزایی ادامه داد: تصمیم سوم اینکه در مدارسی که کمتر از ۵۰ دانش آموزان دارد، کلاس‌ها در تمام مقاطع و پایه‌های تحصیلی از اول بهمن به صورت حضوری برگزار خواهد شد چرا که تعداد دانش آموزان کمتر از ۵۰ نفر است، امکان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی میسر است. کلاس‌ها حداکثر با تعداد ۱۰ نفر شروع می‌شود و مدارس مجاز نیستند دانش آموزان را با تعداد بیشتر در کلاس درس حاضر کنند.

فرصت یک هفته ای مدیران برای برنامه ریزی جهت حضور دانش آموزان در مدارس 

وی با بیان اینکه از امروز تا اول بهمن ماه، مدارس در سراسر کشور فرصت دارند که برنامه ریزی لازم را انجام دهند و مشخص کنند که کدام دانش آموزان در چه روزهایی باید در مدرسه حضور پیدا کنند گفت: کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها نیز در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه ای با رسانه ملی افزود: تقریبا در اکثر کشورها سیاست‌های بازگشایی مدارس مورد بازنگری قرار گرفته اند زیرا دور بودن دانش آموزان با تبعات دراز مدت و نگران کننده‌ای همراه است. ضمن اینکه مجموعه مطالعات دنیا نشان می‌دهد که حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت شیوه نامه‌ها در شیوع ویروس تاثیری نداشته است بنابراین امیدوار هستیم با مراقبتی که به عمل خواهد آمد مراقب سلامت آنها باشیم و هم از این فرصت برای یادگیری انها استفاده شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید