سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، از کلاهبردای از ۱۹۵ زن و مرد تهرانی به بهانه فروش خودرو خبر داد.

از ۱۹۵ خریدار خودرو در تهران کلاهبرداری شد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مرد شیاد با راه‌اندازی دفتر فروش خودرو از ۱۹۵ نفر بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای»، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر، اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد مراجعه و در اظهارات مشابه اعلام کردند، برای خرید خودرو به نماینده فروش یکی از خودروسازان مراجعه کرده و پس از واریز مبالغی وقتی برای تحویل خودرو به نمایندگی رفتند متوجه بسته بودن نمایندگی شدند و به دنبال آن مشخص شد که نمایندگی صوری بوده است.

وی عنوان کرد: عوامل تیم عملیات کلانتری جنت‌آباد با انجام رصدهای اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، مدیر نمایندگی، یکی از مجرمان سابقه‌دار بوده و پیش‌تر با همین عنوان شرکت‌های مختلفی در سطح کشور افتتاح کرده و بارها نیز دستگیر شده است.

بدین‌ترتیب مخفیگاه وی در محدوده «جنت‌آباد» شناسایی شد و با هماهنگی‌های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی به کلانتری جنت‌آباد منتقل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهم بیش از ۲۰ دستگاه گوشی تلفن همراه و انواع سیم کارت کشف شد، افزود: وی در بازجویی‌های فنی پلیسی ضمن اعتراف به جرایم خود، معترف شد با درج آگهی‌های متعدد با نام و عناوین جعلی، پس از جلب اعتماد شهروندان با ارائه مدارک جعلی اعتماد شهروندان را جلب و پس دریافت وجه بابت فروش خودرو، در زمان مقرر نمایندگی را تخلیه و خط تلفن خود را خاموش می‌کردم.

سرهنگ موقوفه‌ای از شناسایی ۱۹۵ شاکی در این پرونده خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۱۰ میلیارد ریال محاسبه کرده‌اند که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید