شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های کرونایی، بسیاری از مراکز فرهنگی را با کاهش مخاطب مواجه کرده است، موزه لوور فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در ایام کرونا تعداد بازدیدکنندگان از این موزه بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۷۰ درصدی بازدیدکنندگان موزه لوور در ایام کرونا

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: تعداد بازدیدکنندگان موزه لوور پاریس که در دوران قرنطینه سراسری فرانسه ۶ ماه تعطیل شد، از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۸، در سال  ۲۰۲۰ به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کاهش یافت.

حضور گردشگران خارجی به ویژه از مبدا آمریکا، چین، ژاپن و برزیل که معمولا بیش از سه چهارم مجموع بازدیدکنندگان این بزرگترین موزه جهان را تشکیل می‌دهند، در سال گذشته میلادی به صفر رسید.  

با این وجود موزه لوور که به عنوان بزرگترین موزه جهان شناخته می‌شود، موفق شد این ضربه سنگین را با برگزاری نمایشگاه موفقیت‌آمیز لئوناردو داوینچی تا حدودی مهار کند. این نمایشگاه یک میلیون و ۱۰۰ هزار بازدیدکننده داشت و قبل از آغاز اولین دور قرنطینه فرانسه در فصل بهار به پایان رسید.

متولیان موزه لوور همچنین از فرصت پیش آمده برای ارتقا و تقویت نمایشگاه دیجیتال خود استفاده کردند تا جایی که تعداد مشترکان آنلاین این موزه از یک میلیون نفر در سال ۲۰۱۹، به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافت و محتوای وبسایت  این موزه در سالی که گذشت ۲۱ میلیون بازدید و دانلود داشتند.

بزرگترین موزه جهان در این مدت همچنین راه‌های جدیدی برای درآمدزایی پیدا کرد که از جمله می‌توان به پخش جهانی مستند شبی در لوور: لئوناردو داوینچی و برگزاری یک حراج از آثار هنرمندان زنده اشاره کرد که گفته می‌شود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو پول برای موزه به همراه داشت.

دولت فرانسه دیروز (جمعه ۱۹ دی ۹۹) اعلام کرد درآمد این کشور از صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۰ با ۴۱ درصد کاهش (معادل ۶۱ میلیارد یورو) به ۸۹ میلیارد دلار رسید؛ افتی که ژان باتیست لومواین وزیر گردشگری فرانسه آن را شوکه کننده خوانده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید