«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان روز جمعه با هم دیدار کردند.

در دیدار اردوغان و الحریری چه گذشت؟

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از آناتولی نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان دیروز (جمعه) در کاخ «وحید الدین» شهر استانبول به بررسی تقویت همکاری سیاسی، اقتصادی، تجاری، اجتماعی و فرهنگی و همچنین مسایل مربوط به منطقه پرداختند.

اردوغان در این دیدار بر عزم ترکیه و لبنان برای تعمیق و تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف تاکید مدعی شد: تلاش‌های ترکیه برای حفظ وحدت مردم لبنان ادامه خواهد داشت.

بنا به این گزارش، الحریری نیز در این دیدار با طرف ترکیه‌ای درباره راه‌های حمایت از تلاش‌ها برای توقف فروپاشی اقتصادی لبنان و بازسازی بندر بیروت بحث و گفت ‌وگو کرد.

انفجار مهیب بیروت که ۴ اوت گذشته (۱۴ مردادماه) رخ داد، بیش از ۲۰۰ کشته و ۶ هزار زخمی برجای گذاشته است. ۳۰۰ هزار نفر نیز به دلیل تخریب خانه و کاشانه‌ خود آواره شده‌اند.

از سوی دیگر، لبنان از سال گذشته میلادی و به دنبال کاهش شدید لیره واحد پول این کشور، کاهش شدید ذخایر ارزی و افزایش رشد بیکاری و فقر،   فقر و فروپاشی اقتصادی بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، شیوع ویروس کرونا و پس از آن انفجار بندر بیروت نیز شرایط این کشور را بحرانی‌تر کرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید