وقتی دکتر ولایتی به کرونا مبتلا شدند، تصمیم گرفتیم که از داروی فاوپیراویر استفاه کنیم و جناب دکتر ولایتی هم قبول کردند.

ماجرای داروی ژاپنی که کرونای دکتر ولایتی را درمان کرد

به گزارش سلام نو به نقل از شهروند، محمدرضا هاشمیان استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری که پزشک معالج علی‌اکبر ولایتی بود می‌گوید:

برخی داروها بود که تجربه ما می‌گفت استفاده از آنها برای درمان بیماران مبتلا به کرونا موثر است.

بارها بر سر این داروها و لزوم استفاده از آن جنگیدیم و اصرار کردیم که در فارماکوپه وزارت بهداشت مجوز استفاده از دارویی مانند فاوپیراویر را صادر کنند.

وقتی دکتر ولایتی به کرونا مبتلا شدند، به همراه دکتر جماعتی (رئیس بیمارستان مسیح دانشوری) به این نتیجه رسیدیم که از داروی فاوپیراویر استفاه کنیم و موضوع را با دکتر ولایتی در میان گذاشتیم و ایشان هم قبول کردند. بنا شد این دارو به شکل داروی همراه بیمار از ژاپن وارد کشور شود.

دارو از سوی یکی از پزشکان که همسرشان مبتلا به کرونا شده بود وارد کشور شد. دارو هم برای دکتر ولایتی و هم برای پزشکی که همسرشان دارو را از خارج کشور آوردند بودند و در بیمارستان بستری بود تجویز و استفاده شد. بعد استفاده از دارو و بهبودی حال دکتر ولایتی، ایشان نامه‌ای به وزیر نوشتند و اعلان کردند که فاوپیراویر را در فارماکوپه وزارت بهداشت ثبت کنند.

با این حال مخالفت‌هایی چه آن زمان و چه تاکنون درباره این دارو ابراز می‌شود اما تا به امروز منتقدان حتی یک مقاله در رد دارو و اثرات مثبت آن بر کرونا ارایه نکرده‌اند. این را هم بگویم درمان کرونا تنها با یک دارو نیست و نیازمند اعمال زنجیره‌ای از روش‌های درمانی و اکسیژن‌تراپی است تا بتواند منجر به بهبودی بیمار شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید