اعضای دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را منتشر کردند.

مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح ترامپ را منتشر کرد

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، اعضای کمیته قضای مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح رئیس جمهور آمریکا به خاطر سوء استفاده از قدرت و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره را منتشر کردند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «دیوید سیسیلین»، «جیمی راسکین» و «تد لیو» از جمله نمایندگانی هستند که این اسناد را منتشر کرده و اعلام کردند ترامپ باید به خاطر «سوء استفاده از قدرت استیضاح شود.

در این پیش‌نویس آمده است: «رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دفترش، با جرایم و تخلفات سنگین همراه بوده که تحریک عامدانه به خشونت علیه دولت ایالات متحده از جمله آن‌ها است».

همچنین در متن آن نوشته شده: «اندکی پیش از جلسه مشترک [کنگره] رئیس جمهور ترامپ برای گروهی از هواداران سیاسی خود در مجاورت این محل سخنرانی کرد. [ترامپ] در آنجا بر این ادعاهای غلط که "ما این انتخابات را بردیم و آن را با اختلاف بالا بردیم" تأکید کرد. وی همچنین به‌طور عامدانه بیاناتی را اظهار کرد که مشوق اقدامات غیرقانونی متعاقب در کنگره شد».

«ایلهان عمر»، عضو مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که در حال فراهم آوردن مقدمات استیضاح ترامپ است. به گفته او، ترامپ باید از سمت خود برکنار شود.

از سوی دیگر «تد لیو» نماینده کنگره آمریکا از «مایک پنس» معاون ترامپ خواست تا اجرای متمم بیست‌وپنج قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

در حال حاضر اجرای متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا برای بیرون کردن ترامپ از کاخ سفید نیز در تلاشی جداگانه در حال پیگیری است.

چهارشنبه شب در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند.

هنگام وقوع این حمله، جلسه مشترک کنگره لغو اما پس از ساعاتی از سر گرفته شد. در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال پیروز شد و رسماً به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ترامپ نیز که پیش‌تر با اظهارات جنجالی و تحریک‌آمیز خود، آتش این خشونت‌ها را کرده بود، در بیانیه‌ای قول انتقال «منظم» قدرت به بایدن را داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید