در پی شورش هواداران دونالد ترامپ، مشاور ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در امور روسیه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

مشاور ارشد شورای امنیت ملی آمریکا استعفا داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «رایان تالی» مشاور ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در امور روسیه بدنبال شورش هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده از سمت خود کناره‌گیری کرد.

رویترز پنجشنبه شب با انتشار این خبر به نقل از یک مقام بلندپایه دولت ایالات متحده نوشت که انتظار می‌رود چند عضو ارشد دیگر شورای امنیت ملی آمریکا نیز استعفا کنند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، افزود که هدف ترامپ از وعده دادن در مورد «انتقال منظم» قدرت به جو بایدن آن است که از استعفای بیشتر مقام های بلندپایه جلوگیری کند اما به نظر نمی رسد که این وعده مانع از استعفای آنها شود.

در جریان شورش شب گذشته در واشنگتن از سوی ترامپ و هوادارنش که به درگیری مسلحانه منجر شد، دست کم چهار نفر کشته، دهها نفر مجروح و دهها نفر دیگر بازداشت شدند.

کنگره پس از خروج شورشیان که با حضور نیروهای گارد ملی آمریکا و پلیس فدرال به حالت عادی برگشت، نشست خود را در ساعت ۸ شب چهارشنبه به وقت محلی از سر گرفت.

جو بایدن برخلاف تلاش برخی طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، با کسب ۳۰۶ رای گزینشگران و با تایید کنگره، به طور رسمی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا اعلام شد.

بلافاصله بعد از تایید بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا از سوی کنگره، ترامپ اعلام کرد که روز ۲۰ ژانویه کاخ سفید را برای مهیا کردن زمینه انتقال قدرت ترک می کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید