با فوت ۳ نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته مجموع جانباختگان به سه هزار و ۵۴مورد رسید.

فوت بیش از سه هزار نفر در فارس بر اثر کرونا
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام این گزارش، از افزایش موارد نمونه گیری به بیش از ۵۶۱ هزار مورد خبر داد و گفت: با بررسی نمونه های انجام شده از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، هجدهم دی، ۱۶۳هزار و ۱۹۲مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده اند.
دکتر «سید روح اله حسینی» با ابراز تاسف از جان باختن سه هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری، مجموع جانباختگان کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تاکنون، سه هزار و ۵۴مورد اعلام کرد.
او در ادامه با بیان آمار بیماران بستری، افزود: هم اکنون ۴۲۵ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کووید ۱۹ در بیمارستان های استان فارس بستری هستند که وضعیت جسمی ۸۵نفر از آنان وخیم بوده و در بخش های ICU ، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
دکتر حسینی با آرزوی بهبودی برای تمامی مبتلایان به کروناویروس، مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع تا کنون ۱۵۸هزار و ۵۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان گزارش امروز با تاکید بر اینکه مهم ترین تهدیدی که در این روزها می‌تواند ما را بار دیگر با موج جدیدی از بیماری مواجه سازد، سهل انگاری و بی توجهی به خطرات این بیماری است، از مردم استان خواست تا پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و مهمانی ها را همانند ماه های گذشته مورد توجه جدی قرار دهند.
او مشاهده مواردی از ابتلا به نوع جهش یافته این بیماری در کشور را نیز موجب جدی گرفتن هر چه بیشتر این بیماری دانست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید