موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در اطلاعیه ای جزئیات مراحل ثبت نام و دریافت «یارانه اعتباری خرید کتاب» ویژه این‌نمایشگاه را اعلام کرد.

نحوه دریافت یارانه اعتباری خرید نمایشگاه مجازی کتاب /جزئیات

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، عصر امروز پنجشنبه ۱۸ دی، پانزدهمین اطلاعیه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را منتشر کرد.

طبق این‌اطلاعیه، خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام به توزیع بن اعتباری خرید برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور کرده است.

این نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزار می شود و خرید کتاب از ناشران به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه فروش صورت می‌گیرد (نشانی سامانه فروش از طریق سایت ketab.ir اطلاع رسانی می‌شود).

یارانه خرید کتاب (بن کتاب) به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. بنابراین برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست.

سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۶۰ درصد، معادل ۱۲۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب است و ۴۰ درصد، معادل ۸۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۴۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۰ درصد، معادل ۲۰۰ هزار تومان  سهم عضو هیئت علمی و ۵۰ درصد، معادل ۲۰۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  است.

سهم خریدار از یارانه اعتبار خرید کتاب هنگام خرید کتاب محاسبه و کسر می شود. با توجه به بودجه اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت نام کرده اند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتبار استان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید نخواهد بود.

در این‌اطلاعیه گفته شده: لطفاً فرایند ثبت نام را تا دریافت این پیامک «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» ادامه دهید تا عملیات ثبت نام و خرید قطعی و ثبت شود. هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانه خرید کتاب (بن کتاب) است. هنگام ثبت‌نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت نام کننده (کد ملی خریدار) باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید