به دنبال شیوع ویروس کرونا در ژاپن، «سوگا یوشیهیده»، نخست‌وزیر این کشور وضعیت اضطراری در استان‌های توکیو، سایتاما، چیبا و کاناگاوا اعلام کرد.

اعلام وضعیت اضطراری در ژاپن در پی شیوع کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دولت در ماه آوریل سال گذشته میلادی نیز وضعیت مشابهی را برای کل کشور اعلام کرد که برای بیش از یک ماه ادامه داشت.

پیش از این استانداران توکیو و سه استان مجاور آن، از دولت مرکزی خواسته بودند که برای این مناطق وضعیت اضطراری اعلام کند.

این محدودیت ها شامل ملزم کردن رستوران ها برای تعطیلی از ساعت ۸ شب به بعد می شود.

مقامات ژاپن تعداد روزانه بیش ۶ هزار مبتلا به ویروس کرونا در روز چهارشنبه را گزارش کردند که رکورد جدیدی است. این افزایش شدید موجب این نگرانی شده که احتمالا شبکه بهداشت و درمان تحت فشار بیش از حدی قرار خواهد گرفت.

وضعیت اضطراری اعلام شده از روز جمعه تا هفتم فوریه /۱۹ بهمن ۱۳۹۹/ اعمال شود. اعلام این وضعیت به استانداران اختیار قانونی خواهد داد تا از ساکنان بخواهند که در تلاش های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری کنند.

این چهار استاندار از مردم درخواست کرده اند تا از بیرون رفتن های غیر ضرروی پس از ساعت هشت شب خودداری کنند.درخواست دیگر آنها این است که رستوران ها تا آن ساعت تعطیل شوند. در شرایط این وضعیت اضطراری مدارس تعطیل نخواهد بود.

از سوی دیگر دولت قصد دارد تا محدودیت بر تعداد تماشاگران در رویدادهای زنده را تشدید کند و از شرکت ها درخواست خواهد کرد تا دورکاری را بیشتر کنند.

رئیس انجمن پزشکی ژاپن امیدوار است که این اقدام فشار بر شبکه درمانی کشور را کاهش دهد اما هشدار می دهد که احتمالا نیاز به اقدامات بیشتری خواهد بود.

تعداد مبتلایان در پایتخت همچنان رو به افزایش است.

توکیو روز چهارشنبه تعداد بی سابقه ۱۵۹۱ مبتلای جدید را گزارش کرد. حال ۱۱۳ نفر از مبتلایان بسیار وخیم است این رقم نیز تا کنون بی سابقه است.

مشخص شده که تا کنون در ژاپن ۲۵ نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید