سیدابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه که به کرمانشاه سفر کرده است، با اشاره به کاهش نرخ بیکاری این استان به ۱۵ درصد، گفت: برای استانی که همت، غیرت، کار و تلاش از ویژگی‌های مردمان آن است این درصد هم زیاد است و باید با تلاش مضاعف بیکاری در استان را بیشتر از این کاهش داد.

 گره‌گشایی در حوزه مشکلات اجتماعی و اقتصادی در گرو حرکت مدیران باشهامت است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سید «ابراهیم رییسی» روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری با تاکید بر اینکه باید نظارت‌پذیری در ساختار نظام اداری وجود داشته باشد، برخی مسوولان را نظارت‌گریز دانست و افزود: برای نظارت وجود بی‌اعتمادی نیست بلکه افزایش بر تداوم اعتماد است.

وی از همه مدیران خواست که بر زیرمجموعه خود نظارت کنند و به نظارت درون سازمانی و برون سازمانی میدان بدهند، زیرا این موضوع سبب افزایش کارآمدی و بهره‌وری می‌شود.

رییس دستگاه قضایی با بیان اینکه نظارت هرگز به معنی مشکلی نیست، تصریح کرد: مجموعه نظارت با هدف کمک به مدیریت صورت می‌گیرد و باعث خوب دیدن و جامع دیدن در مدیران می‌شود.

رییسی در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی از مدیران شجاع کارآمد و خطرپذیر حمایت می‌کند، گفت مدیرانی که با وجود تحریم‌ها و فشارها به دنبال تبدیل تهدید به فرصت و خنثی سازی تحریم‌ها و نیز کاهش مشکلات معیشتی و آلام زندگی کرونا به مردم هستند مورد حمایت دستگاه قضایی قرار دارند.

او تاکید کرد: گره‌گشایی در حوزه مشکلات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی در گرو حرکت مدیران با شهامت و دارای روحیه جهادی و بسیجی است.

قاچاق کالا یکی از موانع جدی تولید در کشور است

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحقق شعار امسال یعنی جهش تولید منوط به رفع موانع تولید است، گفت: قاچاق کالا به ویژه قاچاق سازمان یافته یکی از موانع جدی تولید در کشور است.

وی با اشاره به موضوع کولبری و مشکلات پیش روی آن گفت: قوانین موجود راه را برای کولبری و صادرات و واردات مجاز باز کرده و لازم است مدیران تصمیم‌گیر با ساماندهی کوله‌بری فضایی را ایجاد کنند تا هم مرزنشینان احساس رضایت و امنیت کنند و هم جلوی قاچاق سازمان یافته گرفته شود.

وی اظهار داشت: باید با فعال کردن بازارچه‌های مرزی و ایجاد داد و ستد قانونمند و تحت کنترل یک نظام کنترلی ایجاد شود و کولبری سامان پیدا کند که در این صورت هم با قاچاق کالا و بیکاری کاهش پیدا می‌کند و هم رضایت مردم و مرزنشینان تامین می‌شود.

موضوع پالایشگاه کرمانشاه در دست بررسی است

ضرورت خصوصی‌سازی دیگر موضوعی بود که رییسی دستگاه قضا در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: خصوصی‌سازی یک ضرورت است و در برنامه‌های مختلف توسعه کشور بر اجرای آن و کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش نظارت آن تاکید شده است، زیرا اقتصادی که حدود ۷۰ درصد آن دولتی باشد مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

او در عین حال تاکید کرد با این حال خصوصی‌سازی باید در چهارچوب قانون باشد و دارایی‌های دولت به کسانی که اهلیت و توانایی لازم را دارند واگذار شود و پس از واگذاری هم تازه کار دولت آغاز می‌شود و لازم است که بخش خصوصی حمایت و توانمند شود.

رییسی با بیان اینکه برخی از مواردی که به بخش خصوصی واگذار شده مشکلاتی داشته است، گفت: مقدمات برخی از واگذاری‌ها به درستی رعایت نشده و در این زمینه پرونده‌هایی در مجلس و دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

او با اشاره به پرونده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی اظهار داشت: در این زمینه سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و مجلس گزارش‌های تهیه و ارایه کرده‌اند که باید در هیات داوری جمع‌آوری و بررسی شود.

به گفته قاضی القضات به هیچ عنوان نباید مساله تولید در جریان بررسی واگذاری‌ها دچار کوچک‌ترین وقفه‌ای شود، اما در عین حال اگر در مقدمات یا حین واگذاری مشکلاتی وجود داشته باید براساس گزارش‌های دریافتی بررسی شود چنانچه سازمان بازرسی درباره پالایشگاه کرمانشاه گزارشی تهیه کرده و امروز به دولت و بخش‌های مختلف اعلام کرده است.

بیکاری دغدغه جدی استان کرمانشاه

رییس دستگاه قضایی در ادامه بیکاری را یک دغدغه جدی در استان کرمانشاه توصیف و عنوان کرد با وجود اینکه استاندار اعلام کردند که نرخ بیکاری استان به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده، اما برای استانی که همت غیرت کار و تلاش از ویژگی‌های مردمان است این درصد هم زیاد است و باید با تلاش مضاعف بیکاری در استان را بیشتر از این کاهش داد.

او با اشاره به بازسازی ۹۸ درصدی خسارت‌های زلزله آبان ۹۶ در کرمانشاه گفت: این اقدام یک کار بسیار خوب است که نشان دهنده وجود همت در استان است و من یقین دارم با توجه به ظرفیت‌های متعدد بخش کشاورزی صنعت و معدن و گردشگری کرمانشاه این استان می‌تواند به جایی برسد که بیکار نداشته باشد و این هدف به دور از هرگونه شعار قابل دستیابی و تحقق است.

به گفته رییسی یکی از زمینه‌های وقوع جرم در کنار فقر جدایی از معنویت و اخلاق بیکاری است، زیرا هرچه اشتغال افزایش پیدا کند شاهد کاهش جرم طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وجود فقر و زیبنده جامعه اسلامی ایران نیست، گفت: مجموعه تلاش همه مدیران کشور امروز یک پیام جدی برای مردم دارد این که می‌توان با ۲ اصل اساسی که امام راحل به ما یاد داد یعنی اتکا به خداوند و اعتماد به نفس بسیاری از گره‌ها و مشکلات را حل کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید