امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در واکنش به حمله و یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا، پیامی تصویری منتشر کرد.

فرانسه با قدرت، شور و اراده در کنار مردم آمریکا است

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه در پیامی تصویری که در حساب کاربری‌اش در توئیتر منتشر شد، به خشونت‌ها در ساختمان کنگره آمریکا واکنش نشان داد.

مکرون گفت ششم ژانویه، در حالیکه جلسه کنگره آمریکا برای تایید پیروزی بایدن در انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۰ در حال برگزاری بود، چند فرد خشونت‌طلب به ساختمان کنگره وارد شدند.

در این اقدام یک زن کشته شد. وقتی در یکی از قدیمی‌ترین دموکراسی‌های دنیا! طرفداران رئیس‌جمهوری که دوره‌اش در حال اتمام است، با توسل به سلاح نتایج مشروع یک انتخابات را زیرسئوال می‌برند، این، ایده‌ای جهان‌شمول یعنی هر فرد یک رای است که هدف حمله قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه گفت‌ امروز فرانسه با قدرت، شور و اراده در کنار مردم آمریکا است. فرانسه در کنار همه مردمانی است که می‌خواهند رووسای‌شان را انتخابات کنند. مردمانی که تصمیم گرفته‌اند از طریق انتخابات درباره سرنوشت و زندگی‌شان تصمیم بگیرند. ما در مقابل خشونت چند نفر که می خواهند این امر را زیر سئوال ببرند پا پس نمی‌کشیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید