آخرین آمار مبتلایان،جانباختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا در سراسر جهان تا چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۹۹ اعلام شد.

آمار جهانی کرونا تا ۱۷ دی ۹۹/ شمار مبتلایان از ۸۷ میلیون نفر گذشت

به گزارش سلام نو به نقل از  ایرنا،  براساس آمارهای مراکز معتبر، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا چهارشنبه شب به ۸۷ میلیون و ۴۳ هزار نفر رسیده است.

مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به یک میلیون و ۸۸۰ هزار و ۴۷ نفر رسیده است.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۲۲۷ هزار و ۱۶۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و سه هزار و ۵۴۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به ۲۱ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۲۱۷ نفر و مرگ و میر نیز به ۳۶۵ هزار و ۶۶۴ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون ۱۲ میلیون و ۸۶۲ هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه و انگلیس به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

افزایش شیوع کرونا در جهان در حالی همچنان ادامه دارد که به تازگی گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس کشف شده از این رو کشورها در حال اتخاذ ممنوعیت‌های مرزی و هوایی بیشتر با انگلیس هستند که می‌تواند مشکلات جدی‌تری را هم برای این کشور و هم سایر کشورهای جهان به وجود بیاورد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس روز چهارشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: به‌دنبال شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس که تعداد مبتلایان را به‌حدود ۶۰هزار نفر در روز رسانیده، دولت در سطح کل کشور قرنطینه عمومی و سراسری اعلام و مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و مراکز عمومی را بلافاصله بعد از ایام تعطیلات سال نو برای حداقل یک ماه و نیم دیگر تعطیل کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید