محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور درباره آخرین روند پیگیری پرونده ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای توضیحاتی ارائه داد.

آخرین جزییات پیگیری پرونده ترور شهید فخری‌زاده از زبان دادستان کل کشور

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، دادستان کل کشور درباره پرونده ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: قوه قضاییه در دو بخش ورود کرده است؛ یک بخش پرونده قضایی که از حیث مسائل داخلی پیگیری می‌شود و بخش دوم مربوط به حوزه بین‌الملل که از طریق وزارت امور خارجه و پلیس بین‌الملل کارهایی انجام شده است.

محمدجعفر منتظری امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با پرونده ترور شهید فخری‌زاده، اظهار کرد: در خصوص این حادثه و پیگیری حقوقی، در دو بخش قوه قضاییه ورود پیدا کرده است؛ یک بخش پرونده قضایی است که از حیث مسائل داخلی پیگیری می‌شود و در سازمان قضایی نیروهای مسلح مطرح است؛ تحقیقات رو به اتمام است و بعد از انجام تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست مناسب در مورد کسانیکه در این زمینه قصور و تقصیر داشته‌اند به دادگاه ارسال می‌شود.

وی افزود: در بخش دوم که مربوط به حوزه بین‌الملل است از طریق وزارت امور خارجه و پلیس بین‌الملل اقداماتی صورت گرفته، این بخش در حوزه دادسرای عمومی و انقلاب تهران است که دادستانی کل از دادسرای تهران خواسته که پرونده را تشکیل دهد. شکایتی از سوی خانواده بزرگوار این شهید بدست ما رسید و به دادستانی تهران ارجاع شد. دادستانی تهران نیز پرونده را تشکیل داده از بخش‌های مختلف، تحقیقات در حال انجام است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید