عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های معدنچیان کشته شده در حمله داعش در ایالت بلوچستان، بر تلاش دولت این کشور جهت جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده تاکید کرد.

دلجویی عمران‌خان از خانواده معدنچیان کشته شده

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «عمران‌خان» روز چهارشنبه در رشته توییت‌های خود جان باختن معدنچیان متعلق به جامعه شیعیان «هزاره» در حمله تروریستی روز یکشنبه در ایالت بلوچستان که گروه تکفیری داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت، را تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.

وی افزود: دولت پاکستان گام‌های موثری برای جلوگیری از این قبیل حوادث در آینده برمی دارد و اجازه نمی‌دهد تا اعتماد مردم به دولت خدشه دار شود.

عمران‌خان خطاب به بستگان معدنچیان قربانی، از آنان خواست تا پیکر جان باختگان را  به خاک بسپارند.

نخست وزیر پاکستان افزود که وی به زود به کویته خواهد رفت و با خانواده قربانیان حمله تروریستی دیدار و از نزدیک مطالبات آنان را دریافت خواهد کرد.

تحصن بستگان معدنچیان قربانی در شهر کویته وارد چهارمین روز شده و آنان خواستار حضور شخص نخست وزیر در میان خود هستند. دامنه اعتراض‌ها به حمله اخیر تروریست‌های داعش به دیگر شهرهای پاکستان گسترش یافته است.

شهرهای اسلام‌آباد، لاهور و کراچی شاهد تجمع و تحصن فعالان مذهبی و مسوولان گروه‌های شیعه است.

عمران‌خان پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات دو شب پیش وزیر کشور و نائب رییس مجلس پاکستان با بستگان معدنچیان شیعه،  «سید علی حیدر زیدی» وزیر دریانوردی و «سید ذوالفقار عباس بخاری» دستیار ویژه نخست وزیر را به کویته فرستاد تا ضمن دلجویی از خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی اخیر داعش، آنان را برای پایان دادن به تحصن متقاعد کنند.

در عین حال بستگان معدنچیان قربانی ضمن مخالفت با پایان تحصن و امتناع از دفن پیکر عزیزان خود اعلام کردند: تا زمانی که نخست وزیر پاکستان در کویته و میان تحصن کنندگان حاضر نشود، به تحصن ادامه می دهند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله یکشنبه به گروهی از معدنچیان در ایالت بلوچستان پاکستان را که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر آنان شد را برعهده گرفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید