نیروی هوایی آمریکا به منظور تقویت حضور نظامی‌اش و همچنین نگرانی‌ از تلاش روسیه برای نمایش قدرت نظامی، تعدادی پرسنل و پهباد در رومانی مستقر کرد.

استقرار پرسنل و پهپاد نیروی هوایی آمریکا در رومانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نیروی هوایی آمریکا حدود ۹۰ پرسنل و تعداد نامشخصی پهپاد در پایگاهی در مرکز رومانی مستقر کرده تا حضور نظامی‌اش در این منطقه را تقویت کند؛ جایی که نگرانی‌هایی نسبت به تلاش روسیه برای نمایش قدرت نظامی وجود دارد.

وزارت دفاع رومانی امروز (چهارشنبه) گفت: استقرار آمریکا در پایگاه هوایی کمپیا تورزی به مدت چند ماه ادامه خواهد داشت تا در حمایت از عملیات‌های ناتو، ماموریت‌های نظارتی، تحقیقاتی و جمع‌آوری اطلاعات انجام دهد.

رومانی که یکی از اعضای ناتو است از بخش دریای سیاه با روسیه هم‌مرز است و مسکو اخیرا همسایه خود یعنی صربستان را به هواپیماهای نظامی، تانک و دیگر خودروهای زرهی مجهز کرده است.

ژنرال جفری هاریگیان، فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا در بیانیه‌ای گفت: استقرار و تثبیت موقعیت پهپادهای "ریپر" در این مکان مهم استراتژیکی نه تنها به شرکا و متحدانمان اطمینان خاطر می‌دهد بلکه پیامی به دشمنانمان می‌فرستند مبنی بر اینکه ما می‌توانیم سریعا به هرگونه تهدیدی پاسخ دهیم.

در این بیانیه آمده است: پهپادهای ریپر قابلیت‌های نظارتی و شناسایی در منطقه دریای سیاه را تقویت خواهند کرد؛ جایی که آمریکا مرتبا روسیه را به رهگیری‌های خطرناک هواپیماهای نظامی‌اش و دیگر رویدادهایی که باعث تشدید تنش‌ها میان این دو ابر قدرت جهان شده، متهم کرده است.

پنتاگون در سال‌های اخیر میلیون‌ها دلار برای ارتقاء این پایگاه دوران جنگ سرد در مرکز رومانی هزینه کرده است.

ژنرال هاریگیان در این بیانیه گفت: این استقرار با هماهنگی کامل دولت رومانی صورت گرفته است. آمریکا و رومانی به عنوان متحدان ناتو از روابط نظامی-نظامی نزدیکی برخوردارند و درخصوص مسائل مختلف امنیت منطقه‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید