لوئیز فونسکا، سرمربی تیم ملی فوتسال عربستان، از تصمیم AFC برای لغو مسابقات جام ملت‌های آسیای این رشته ورزشی انتقاد کرد.

انتقاد سرمربی عربستان از لغو جام ملت‌های فوتسال آسیا

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا که در حکم تعیین پنج سهمیه قاره کهن برای جام جهانی فوتسال است، در ابهام قرار دارد.

خبرهای مختلف حاکی از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لغو این بازی‌ها است. ظاهراً قرار است روز پنجشنبه این هفته جلسه‌ای بین مسئولان AFC و فدراسیون‌های آسیایی برای بررسی این موضوع برگزار شود و در صورت امکان پنج کشور ایران، ژاپن، ویتنام، ازبکستان و تایلند راهی جام جهانی شوند.

«کاکائو» سرمربی تیم ملی فوتسال کویت در مصاحبه‌ای با انتقاد از کنفدراسیون فوتبال آسیا، تعیین پنج سهمیه جام جهانی قاره آسیا از طریق سیستم رنکینگ را ناجوانمردانه دانست و از AFC انتقاد کرد.

همچنین «لوئیز فونسکا» سرمربی تیم ملی فوتسال عربستان که با تیم ملی ایران همگروه است، گفت: به نظر من لغو جام ملت‌های آسیا و تعیین کشورها برای بازی در جام جهانی از طریق رنکینگ یک جوک است. جوایز و عناوین در زمین به دست می آیند. فوتسال در آسیا شایسته احترام است.

سرمربی عربستان همچنین تصریح کرد: شرایطمان بد است چون مجبور شدیم دو اردوی خود در گواتمالا و کاستاریکا را لغو کنیم.

فونسکا ادامه داد: شوخی بدی است اگر AFC سهمیه‌های جام جهانی قاره آسیا را از طریق رنکینگ تعیین کند زیرا این موضوع آزادی ورزش را محدود می‌کند. به این ترتیب کنفدراسیون آسیا نشان می‌دهد تیم‌های کوچکی که قصد سرمایه گذاری دارند، مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ما حتی کوچک‌تر می‌شویم.

سرمربی تیم ملی فوتسال عربستان تاکید کرد: ما حق بازی در جام ملت‌های آسیا و جام جهانی را داریم. به ذهنم خطور نمی‌کند که جام ملت‌های آسیا برگزار نشود. فوتسال ورزشی است که برای همه است و متعلق به چند نفر نیست.

طبق برنامه از پیش اعلام شده مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا باید فروردین ۱۴۰۰ به میزبانی کویت برگزار شود. ایران در مرحله گروهی با تیم‌های عربستان، تایلند و کره جنوبی همگروه است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید