سعید پیردوست، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون می‌گوید قرار است در فیلم جدید مسعود کیمیایی بعد از مدت‌ها با مهران مدیری همبازی شود.

نتوانستم به "خائن‌کشی" مسعود کیمیایی جواب رد بدهم/جای قصه‌های اصیل و ساده قدیمی در تلویزیون خالی است

به گزارش سلام نو، تسنیم نوشت: سعید پیردوست نام آشنا و خاطرانگیزی است؛ همچنان که در کارآگاه علوی حسن هدایت ایفای نقش می‌کرد و وقتی در "پاورچین" نقش آقای رئیس را جلوی دوربینِ مهران مدیری به یادگار گذاشت. اما امروز او مثلِ خیلی از کاربلدها و پیشکسوتان دیگر، کم‌کارترین روزهای دوران کاری خود را سپری می‌کند.

سعید پیردوست در خصوص کم‌کاری و غیبتش در تلویزیون گفت: از زمانی که کرونا آمده بیشتر ترجیح می‌دهیم در خانه باشیم. هرکاری هم به ما پیشنهاد می‌شود خوشبختانه یا متأسفانه رد می‌کنیم؛ چون نمی‌توان کرونا را شوخی گرفت. فقط نتوانستم به "خائن‌کشی" مسعود کیمیایی جواب رد بدهم و برای تستِ گریم هم رفت.

او درباره شخصیتی که قرار است در این فیلم ایفا کند و همبازی شدن با مهران مدیری، تأکید کرد: به ما گفته‌اند از ۲۰ دی‌ماه به بعد فیلمبرداری آغاز می‌شود. نقش تقریباً منفی در این فیلم سینمایی دارم و البته با مهران مدیری بعد از مدت‌ها همکاری خواهیم داشت این بار به عنوان بازیگر در کنار هم؛ نقشی است که باید ببینیم در کار چطور در خواهد آمد.

بازیگر سریال‌ "ستایش" و "نقطه چین" در پاسخ به این سؤال که چرا مثل برخی دیگر با مهران مدیری همکاری نکرد، گفت: واقعاً پیش نیامد! معمولاً نقش باید به بازیگر بیاید و انتخاب شود؛ وقتی با آن کاراکتر و شخصیت سنخیتی نداشته باشیم، نمی‌توانیم خودمان را تحمیل کنیم. حتماً در کارهای جدید نقشی برای من نداشتند. همیشه به کار با مهران مدیری افتخار کرده‌ام و برایم لذت‌بخش بوده‌ است. هیچ‌وقت دنبالِ این نبوده‌ام که خودم را به کاری تحمیل کنم.

پیردوست در خصوص دعوت نشدن به برنامه "دورهمی" گفت: برنامه "دورهمی" هم پیش نیامد! البته که زیاد تمایلی به این برنامه‌ها نشان نمی‌دهم و زیاد اهل خودنمایی، جنجال و چالش نیستم.

او با اشاره به اینکه مردم در خیابان مرا به "شب‌های برره" می‌شناسند و می‌پرسند چرا با مهران مدیری کار نمی‌کنید، گفت: بسیاری به من گفتند جایتان خالی است و چرا با مهران مدیری کار نمی‌کنید؟ و من هم می‌گفتم افتخار نداشتم و پیش نیامده است. در کوچه و خیابان بیشتر مرا به "شب‌های برره" می‌شناسند.

پیردوست در پاسخ به این سؤال که مشکل سریال‌های تلویزیون کجاست که نمی‌توانند مثلِ گذشته دوران طلایی سپری کنند، تصریح کرد: یکسری جوان در عرصه مدیریت، تهیه‌کنندگی و حتی کارگردانی و بازیگری آمده‌اند که استعداد لازم را ندارند. من منکرِ حضور جوانان نیستم اما چقدر خوب است که کاربلدهای این عرصه وارد میدان شوند یا حداقل از تجربه‌های بزرگان این عرصه بهره ببرند. برخی از طریق رابطه آمده‌اند و این معضل بسیار به چشم می‌خورد. باید به بازیگری و عرصه تهیه‌کنندگی برای ساخت سریال بیشتر توجه شود. چرا باید به بازیگر جوانِ ما نقش سالخورده بدهند در حالیکه بازیگر کاربلد سالخورده خانم و آقا زیاد داریم که خانه‌نشین‌اند. متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که کمتر از گذشته به ما کار می‌دهند. اما عده‌ای خاص در سریال‌های مختلف حضور دارند؛ هنوز کاری تمام نشده سر کاری دیگری هستند. این توجه به عده خاص امثالِ ما پیشکسوتان که اغلب فراموش می‌شویم یا کم‌کار را آزرده می‌کند.

پیردوست با بیان اینکه جای قصه‌های اصیل و ساده قدیمی در تلویزیون خالی است، خاطرنشان کرد: می‌دانید که  واقعاً قصه‌های قدیم یک شور و حال دیگری داشت حتی اگر به آثار هالیوود هم نگاه کنید فیلم‌های تاریخ سینما و فیلم‌های تاریخی، یک حال و هوای دیگری داشتند. امروز جای آثار اصیل در تلویزیون ما خالی‌است و جای آن را کارهای کامپیوتری، اکشن و پراز هیاهو گرفته است. البته که شغل و حرفه ما ایجاب می‌کند خودمان را با شرایط وفق بدهیم. زیرا وقتی یک مقدار با نقش ارتباط برقرار می‌کنیم باید با آن نقش و کاراکتر کنار بیاییم.

وی با اشاره به اینکه دلم بای روزهای پاورچین و نقطه‌چین تنگ شده است، گفت: دلم برای روزهایی تنگ شده که "پاورچین" و "نقطه‌چین" ساخته می‌شد. ما گروه خیلی خوبی بودیم واقعاً می‌گویم که با جان و دل کار می‌کردیم. انصافاً مردم ما را خیلی دوست داشتند ما هم طوری هنرنمایی می‌کردیم که مردم دوست داشته باشند و رضایتِ مردم برای ما اهمیت داشت. الان متأسفانه همه‌چیز رو به سطحی می‌رود؛ شاید نمونه بارز آن موسیقی باشد که از آن اصالت خودش خارج شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید