به گفته سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، پرونده‌ای پیرامون شهادت سردار سلیمانی توسط این وزارتخانه تنظیم شده و برای ارائه در مجامع بین‌المللی آماده است.

پرونده شهادت سردار سلیمانی جهت ارائه در مجامع حقوقی و بین‌المللی آماده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه با همکاری دیگر دستگاه‌ها در موضوع شهادت سردار سلیمانی پرونده‌ای را تنظیم کرده که آماده ارائه در مجامع حقوقی و بین المللی است.

سیدمحمود علوی در حاشیه حضور در گلزار شهدای کرمان در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم صدای مظلومیت این شهید در مجامع حقوقی به گوش جهانیان برسد.

وی تصریح کرد: ما در برابر خون این شهید بزرگوار و همرزمانش رسالت داریم و این رسالت ما چند وجهی است که یک وجه آن پرداختن حقوقی به موضوع است.

وزیر اطلاعات گفت: تمام مستندات تروریسم دولتی و این نقض حاکمیت ملی کشور دیگر در این ترور دولتی وجود دارد و بیش از هزار صفحه در این زمینه کار حقوقی انجام شده است.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: اضافه بر جنبه حقوقی، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جمهوری اسلامی ایران از خون حاج قاسم نمی تواند بگذرد و قابل گذشت نیست بخصوص که دشمن با وقاحت تمام آمده و این حرکت تروریستی را بر عهده گرفته و به نوعی روی آن مانور داده است.

وی ادامه داد: این جالب است که ترور انجام دهند، حاکمیت یک کشور را نقض بکنند و حقوق بشر ادعایی خود را زیر پا بگذارند و بعد ژست بگیرند. 

وی گفت: البته جمهوری اسلامی سیلی کوچکی در عین الاسد به دشمنان حاج قاسم زد اما سیلی اصلی و انتقام سخت در جای خود محفوظ است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: اینکه این انتقام کی و چگونه گرفته شود بستگی به اراده جمهوری  اسلامی دارد و ایران به موقع این انتقام سخت را از دشمن خواهد گرفت و این کار را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

علوی با تاکید براینکه خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پایمال شدنی و جبران شدنی نیست، اظهار داشت: از دست دادن سرمایه ای مانند حاج قاسم قابل جبران نیست و دشمنان ما می دانند که جنایت بزرگی را مرتکب شدند.

وی به شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند دفاعی و هسته ای کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات کاملی و شناسایی انجام شده ولی کار پایان یافته نیست و در حال انجام است؛ امیدواریم با دعای مردم و همت و هوشیاری سربازان گمنام امام عصر (عج) و سایر دستگاه های اطلاعاتی مرتبط با موضوع بتوانیم قاتلان را به دستگاه عدالت بسپاریم و مجازات شوند.

وی ادامه داد: منتها قاتلان که به عنوان مباشران در قتل می شناسیم جزو این قضیه هستند لذا قاتلان اصلی این امر رژیم تبهکار صهیونیستی و اشغالگر قدس است که حیات خود را در همین حرکت های تروریستی و بزدلانه جستجو می کند.

وزیر اطلاعات گفت: رژیم صهیونیستی می داند با شهادت افرادی مانند شهید فخری زاده باید نابودی نه چندان دور خود را پیش بینی کند زیرا با این ترور مرتکب جنایت و اشتباه بزرگی شد.

وی ادامه داد: ایران فخری زاده های بسیار و سردار سلیمانی های زیادی تربیت کرده و جای شهیدان فخری زاده و سلیمانی با رفتن آنها خالی نمی شود و کسانی که در مکتب حاج قاسم و در کلاس فخری زاده پرورش یافته اند جای آنها را پر و راهشان را ادامه می دهند و این آرزو بر دل دشمنان می گذارند که راه این شهیدان ابتر بماند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید