معاون مرکز ملی کنترل بیماری ها در گرجستان اعلام کرد که نخستین مورد ابتلاء به کرونای انگلیسی در این کشور ثبت شده است.

 کرونای انگلیسی به گرجستان رسید

 به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  معاون مرکز ملی کنترل بیماری ها در گرجستان روز دوشنبه از ثبت نخستین مورد ابتلاء به کرونای انگلیسی در این کشور خبر داد.

"پاتا ایمنادزه" در گفت و گو با خبرنگاران افزود: درحال حاضر وضعیت بیمار بالای ۵۰ سال که به کرونای انگلیسی مبتلا شده است رضایت بخش بوده و وی در قرنطینه  قرار دارد.

 ایمنادزه با اشاره به این که بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی تا به حال در انگلیس نبوده ، در عین حال مشخص نکرد که وی به کدام کشور سفر کرده است.

معاون مرکز ملی کنترل بیماری ها در گرجستان گفت: کرونای جدید دارای سطح بالای انتقال است و بنابراین اجرای تدابیر ایمنی برای مقابله با ان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش منابع رسمی موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در چند روز اخیر در گرجستان به صورت قابل توجه کاهش یافته و در ۲۴ ساعت اخیر در مجموع  ۵۹۴ مورد ابتلای به کووید -۱۹ در این کشور به ثبت رسیده است.

 تا به حال در مجموع ۲۲۹ هزار و ۷۶۳ نفر در گرجستان به کووید -۱۹ مبتلا شدند که دو هزار و ۶۲۸ نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

گرجستان با جمعیت نزدیک به چهار میلیون نفر از ابتدای بروز همه‌گیری کووید ۱۹ توانسته بود گام های موثری برای مقابله با شیوع این بیماری در کشور بردارد و یکی از کشورهای سبز از لحاظ همه‌گیری کرونا در منطقه به شمار می‌رفت.

سازمان‌های بهداشتی گرجستان در اوایل مهرماه گذشته درباره افزایش قابل توجه موارد ابتلای به ویروس کرونا در این کشور هشدار داده بودند و پزشکان نیز خواستار تجهیز و اختصاص مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در این کشور برای ارایه خدمات به بیماران شدند.

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در گرجستان اگرچه در اوایل مهرماه نزدیک به پنج هزار نفر بود، ولی این میزان در حال حاضر از ۲۲۹ هزار نفر گذشته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید