یک مقام آگاه در صنعت نفت گفت: در هیچ فصلی مشکل صادرات مازوت نداریم و روزانه ۵٠ میلیون لیتر مازوت مازاد بر نیاز را صادر می کنیم.

تکذیب صحبت‌های عیسی کلانتری؛ روزانه ۵٠ میلیون لیتر مازوت صادر می‌کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، یک مقام آگاه در صنعت نفت کشور درباره وضعیت تولید، مصرف و صادرات مازوت در کشور گفت: در حال حاضر میزان تولید مازوت در کشور حدود ۶۵ میلیون لیتر در روز است که از این میزان حدود ۱۵ میلیون لیتر در روز به مصرف داخل می‌رسد و ۵٠ میلیون لیتر آن نیز صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید هر موضوعی را به تحریم ارتباط دهیم تصریح کرد: هیچ مشکلی در روند صادرات فرآورده‌های نفتی به ویژه مازوت وجود ندارد. نه تنها در حال حاضر، بلکه هیچ گاه مشکلی در زمینه صادرات این فرآورده وجود نداشته و در تمامی فصول و شرایط، در بازارهای منطقه مشتری خودش را دارد.

این مقام مسئول افزود: مازوت در حال حاضر به مقاصد افغانستان، پاکستان، عراق و برخی دیگر از کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر محدودیت‌های تحریمی، مشکلی برای صادرات مازوت ایجاد کرده بود، باید در تابستان که مصرف برق رو به فزونی گذاشته و نیروگاه‌ها با تمام توان در حال تولید برق هستند از مازوت به عنوان سوخت دوم استفاده می‌کردند اما در تابستان سوخت نیروگاه‌های کشور به طور کامل از گاز است و به هیچ عنوان و در هیچ کجا از سوخت مازوت در بخش نیروگاهی استفاده نمی‌شود. بنابراین اینکه گفته می‌شود به دلیل تحریم و محدودیت صادراتی مازوت نیروگاه‌ها از این سوخت استفاده می‌کنند کاملاً کذب است.

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست دیروز در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های تهران، درباره علت تشدید آلودگی هوای تهران مدعی شده بود که به دلیل محدودیت‌های تحریمی، انبار پالایشگاه‌ها پر از مازوت شده به طوری که در آستانه تعطیلی بودن؛ چون نه می‌توانستند مازوت را مصرف کنند و نه صادر، به ناچار نیروگاه‌ها به مازوت سوزاندن روی آوردند و گرفتار هوای آلوده شدیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید