جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، انتخاب نانسی پلوسی را به عنوان رئیس دور جدید مجلس نمایندگان این کشور به وی تبریک گفت.

جو بایدن برای پلوسی پیام تبریک فرستاد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جو بایدن شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود تردیدی ندارم پلوسی به عنوان یک رهبر نواندیش و یکی از کارآمدترین و موثرترین قانونگذاران در تاریخ کشور ما، به هدایت مجلس با کرامت، اصول و عزم میهنی ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: همانطور که کشور ما در ماه‌های آینده از این دوره درد و فقدان فاصله می‌گیرد، ما فرصتی خارق‌العاده در پیش رو داریم تا پیرامون ارزش‌های خود متحد شویم و به عنوان یک ملت، پیشرفت بی سابقه‌ای بسازیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اضافه کرد: با رهبری پلوسی رئیس مجلس، ما گرد هم خواهیم آمد تا همه‌گیری پیشرونده را از بین ببریم، علیه تهدید موجود تغییر آب و هوایی اقدام کنیم، عدالت و برابری بیشتری را در جامعه ایجاد کنیم و اقتصاد خود را بهتر از گذشته سازیم.

بایدن خاطرنشان کرد: من مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با رئیس مجلس و همکارانش در مجلس اعم از اکثریت و اقلیت، برای انجام این کار حیاتی از طرف همه مردم آمریکا هستم.

با آغاز یکصد و هفدهمین مجلس نمایندگان آمریکا، نانسی پلوسی با کسب ۲۱۶ رای در برابر کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه با ۲۰۹ رای به ریاست این مجلس انتخاب شد.

دوره مجلس نمایندگان آمریکا ۲ ساله است و انتخابات بعدی آن در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

پیام بایدن به هم حزبی خود در شرایطی ارسال شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از نشست سالانه کنگره در ژانویه ۲۰۲۰ هیچ دیداری با پلوسی رئیس مجلس نمایندگان نداشت.

ترامپ همواره در اظهارات پیش از انتخابات خود آرزو می‌کرد در سال جدید پلوسی رئیس مجلس نباشد و این کرسی در اختیار مک‌کارتی قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید