دستگاه اطلاعاتی ترکیه و تیم‌های پلیس ضد تروریستی در عملیاتی مشترک یک تروریست داعش را در پایتخت این کشور بازداشت کردند.

 یک تروریست داعش در ترکیه دستگیر شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، منابع امنیتی ترکیه روز یکشنبه یک تروریست را در «آنکارا» پایتخت این کشور به دلیل ارتباط با گروه داعش دستگیر کردند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» با اقدام به موقع اطلاعاتی و اعلام ورود شخصی به نام «ابراهیم» به آنکارا، دستگاه اطلاعاتی ترکیه و تیم‌های پلیس ضد تروریستی یک عملیات مشترک را آغاز کردند و این تروریست را که قبلا در فعالیت‌های مسلحانه در عراق شرکت داشت، شناسایی کردند. وی در اقدامات تروریستی مانند استقرار خودروی مملو از بمب در مناطق درگیری به داعش کمک کرد.

در جستجوی مکان اختفای این فرد، یک دستگاه تلفن همراه، چهار سیم کارت و یک دفترچه یادداشت حاوی اطلاعات گروه تروریستی کشف و ضبط شد. منابع امنیتی ترکیه افزودند که تحقیقات برای دستگیری مظنونان دیگر ادامه خواهد یافت.

ترکیه یکی از اولین کشورهایی بود که داعش را  در سال 2013 یک گروه تروریستی اعلام کرد.ترکیه از آن زمان تاکنون چندین بار مورد حملات تروریستی داعش قرار گرفته  و در حداقل 10 مورد بمبگذاری انتحاری، 315 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

بعد از حمله شب سال نوی میلادی در سال ۲۰۱۷ در استانبول، که ۳۹ کشته برجای گذاشت و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، پلیس ترکیه در سال‌های گذشته در ماه دسامبر در عملیات‌های مختلف افرادی را به ظن ارتباط با داعش بازداشت کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید